آغاز اردوی استانی اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی

با حضور 120 عضو فعال نوجوان پسر مراکز فرهنگی هنری، اردوی استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی« صبح 29 مرداد 93 » در بیرجند آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی در مراسم افتتاحیه اردوی استانی اعضای نوجوان موفق کانون، ضمن خیر مقدم به همه‌ی نوجوانان شرکت کننده، سخنانش را با دعا برای سلامتی، آسایش و امنیت کودکانِ  سراسر دنیا به ویژه کودکان مظلوم  فلسطین و غزه آغاز کرد.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی در ادامه،  با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری طبس، جان باختن 7 کودک و نوجوان را در این سانحه دل‌خراش به ویژه «شیرین خسروی عضو مرکز فرهنگی هنری طبس» تسلیت گفت و برای بازماندگان این حادثه طلب صبر کرد.
وی سبک زندگی ایرانی اسلامی را محور تمامی برنامه‌های پیش بینی شده در اردو عنوان کرد و خاطر نشان کرد: شما کودکانی ایرانی و مسلمان هستید که در طول زمان برگزاری اردو در کنار مربیان خود، زندگی گروهی متفاوتی را تجربه خواهید کرد.
  صمدی با بیان این‌که اردو سرشار از  نظم و هماهنگی است، از اعضا خواست: با  کمک کردن به یکدیگر و مهربانی  فرصت طلایی اردو را از دست ندهند و تلاش کنند، با انجام صحیح وظایف و حضور در برنامه‌های متنوع اردو خاطرات شیرینی را در دفتر خاطراتشان به ثبت برسانند.
در ادامه عذرا شهریاری کارشناس آموزش و پژوهش خراسان جنوبی، به عنوان دبیر اجرایی اردو نکاتی را به اعضا و مربیان یادآور شد.
پخش صلوات خاصه امام رضا (علیه السلام)، پخش کلیپ معرفی اعضای شرکت کننده در اردو، کلیپ اردوی سال 91 و قرائت دسته جمعی دعای سفر،  رونمایی از عهد نامه اعضای شرکت کننده در اردو  به همراه درج  امضای تمامی حاضرین و رونمایی از بنر  معرفی اعضا  از جمله برنامه‌های مراسم افتتاحیه بود.
اردوی استانی اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی که  با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی از صبح 29 مرداد 93 آغاز شده است تا 31 مرداد در محل اردوگاه یادگاران امام راحل (ره) ادامه خواهد یافت.
بازدید از موزه بیرجند، برگزاری نشست‌های تخصصی، اجرای بازی‌های بومی محلی، تکه چسبانی با کاغذ رنگی و روزنامه و برگزاری جنگ‌های شبانه از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در اردوی استانی اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی است.