هنرنمایی اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره یک بیرجند در اجرای ورزش باستانی

سه نفر از اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره یک بیرجند، در جمع 5 نفری گروه باستانی کاران زورخانه امیر عرب بیرجند با اجرای ورزش باستانی در اردوگاه «یادگاران امام راحل» به هنرنمایی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، هم‌زمان با سومین روز از اردوی اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون که طی روزهای 29 الی 31 مرداد 93 در اردوگاه یادگاران امام (راحل) برگزار شد، اعضای شرکت کننده شاهد هنر نمایی گروه ورزش باستانی بودند که  در این جمع 5 نفره، سه عضو مرکز فرهنگی هنری شماره یک بیرجند حضور داشتند.
علیرضا خدابخشی  و حسن خسروی  اعضای 16 ساله و خشایار ایزدی عضو 14 ساله مرکز فرهنگی هنری شماره یک بیرجند با اجرای هنرمندانه خود در گروه ورزش باستانی زورخانه امیر عرب تحسین حاضران را برانگیختند.
عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی در پایان اجرای این ورزش بومی مذهبی، ضمن قدردانی از نوجوانان ورزش‌کار و هنرمند، به اعضا توصیه کرد: با این ورزش پهلوانی و باستانی بیشتر آشنا شوند و علاقه‌مندی به این ورزش را در خود ایجاد کنند تا در آینده ورزشکارانی هنرمند باشند.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی تواضع را رکن اصلی این ورزش دانست و گفت: وجه تمایز این ورزش در آن است که نوجوانان علاوه بر تقویت جسم، به پالایش روح می رسند و روحیه فتوت و جوانمردی در آنان تقویت می‌شود.
در  ادامه گروه باستانی کار ضمن معرفی خود، به معرفی ادوات ورزش باستانی پرداختند.
تقدیر از مربی، مرشد و گروه باستانی کار  با اهدای هدیه بخش پایانی این برنامه بود که صبح جمعه 31 مرداد در اردوگاه یادگاران امام (ره) برگزار شد.