پرچم چهل چهره کودکان، در باغ ملی بیرجند به اهتزاز  درآمد

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، «پرچم چهل چهره کودکان» را به نشانه صلح و دوستی با کودکان جهان، در باغ ملی بیرجند به اهتزاز در آوردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی،  اعضای مراکز فرهنگی هنری بیرجند با برافراشتن «پرچم چهل چهره کودکان» در باغ ملی شهرشان به استقبال هفته ملی کودک رفتند.
عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در آستانه هفته ملی کودک و در آیین رونمایی از  «پرچم چهل چهره کودکان»، سخنانش را با دعا برای سلامتی، آسایش و آرامش تمام کودکان جهان آغاز کرد و گفت:  امروز اعضای کانون خراسان جنوبی در قالب یک تابلوی نقاشی و به تصویر کشیدن چهل چهره از کودکان سراسر دنیا مهربانی و دوستی خود را به کودکان جهان  نشان دادند.
مدیر کل کانون استان اضافه کرد: کودکان سراسر دنیا اگر چه هر کدام دارای زبانی متفاوت هستند، امّا قلب‌های آنان با وجود این‌که در سرزمین‌های مختلف زندگی می‌کنند، به هم نزدیک است.
 وی خاطر نشان کرد: امروز اعضای کانون خراسان جنوبی در قالب این تصاویر به نمایندگی از کودکان جهان، از بزرگ‌ترها خواستند تا به فکر کودکان و نوجوانان مظلوم جهان که  قربانی خشم، خشونت و تصمیمات اشتباه بزرگ‌ترها شده‌اند و صدای آن‌ها به گوش مسوولین نمی‌رسد، باشند.  
صمدی با بیان این‌که هفته ملی کودک فرصتی برای شنیدن صدای کودکان است، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و دیگر سازمان‌هایی که به نوعی با کودکان ارتباط دارند در این هفته برنامه‌های متنوعی را پیش بینی کرده‌اند که امیدواریم با اجرای آنها به نیازهای اجتماعی و عاطفی کودکان توجه ویژه‌ای شود.
مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی تأکید کرد: بزرگ‌ترها و مسوولین وظیفه دارند، زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای  کودکان را  با همراهی خانواده‌ها فراهم کنند تا کودکان امروز در آینده انسان‌های بزرگی باشند که در جامعه بسیار تأثیر‌گذار هستند.  
صمدی سخنانش را با دعا برای شفای کودکان مریض در بیمارستان‌ها و شادی و نشاط کودکان غمگینی که باعدم آگاهی بزرگترها دچار آسیب روحی و جسمانی شده‌اند، به پایان رساند و آرزو کرد، همه‌‌‌‌‌‌‌‌ی کودکان جهان به حقوق خود برسند.
قصه‌گویی عارف شوشتری عضو مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بیرجند با قصه «هفت برادر»، خوانش بیانیه روز جهانی کودک توسط مهدی مؤذن عضو مرکز فرهنگی هنری شماره 3 بیرجند، خوانش شعری با عنوان «شادی کودکان» توسط زهرا معینی و مطهره حسین‌زاده دو عضو مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند و اجرای مسابقه آشنایی با احادیث غدیر در قالب کلمات به هم ریخته به مناسبت آغاز دهه ولایت از جمله برنامه‌های آیین رونمایی از «پرچم چهل چهره کودکان » بود.
  «پرچم چهل چهره کودکان» به همت اعضای کارگاه نقاشی مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بیرجند در ابعاد 3  در 4 متر با قرار گرفتن 40 چهره نقاشی شده که نمادی از مهر و دوستی کودکان جهان فارغ از هر نژاد ملیتی بود،  آماده شد و طی مراسمی این پرچم، عصر روز 14 مهر 93 در باغ ملی بیرجند با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، کارشناسان، خبرنگاران و اعضای مراکز فرهنگی هنری سه گانه بیرجند به نمایش درآمد.
هفته ملی کودک ایران در روزهای 15 تا 21 مهر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می‌شود.