راه‌پیمایی روز جهانی کودک در سه شهرستان بشرویه، زیرکوه و سربیشه

هم‌زمان با 16 مهرماه روز جهانی کودک، جمعی از اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی خواسته‌ها و ‌آرزوهایشان را با راه‌پیمایی به بزرگ‌ترها یادآور شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، هم‌زمان با فرارسیدن هفته ملی کودک و 16 مهر ماه روز جهانی کودک، جمعی از اعضای کتاب‌خانه سیار روستایی زیرکوه قاین در راه‌پیمایی روز جهانی کودک شرکت کردند.
اعضای کتاب‌خانه سیار روستایی زیرکوه در حالی، در این راه‌پیمایی شرکت کردند که پلاکاردهایی را در دست گرفتند و از بزرگ‌ترها خواستند، به دنیای پاک و مقدس کودکان احترام بگذراند و اجازه دهند آنان در دنیای کودکانه خود، کودکانه زندگی کنند.
این را‌هپیمایی از سه راهی بانک صادرات شهرستان زیرکوه آغاز و تا مزار شهدا ادامه یافت، اعضا با حضور در مزار شهدا با غبارروبی مزار شهیدان انقلاب اسلامی به آنان ادای احترام کردند.
در پایان کودکان در سالن فرهنگ و ارشاد گردهم آمدند و در جشنی که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، اداره بهزیستی و شبکه بهداشت برگزار شد، شرکت کردند، پلیس راهور برای کودکان از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای کودکان سخن گفت و مسایل بهداشتی توسط کارشناس شبکه بهداشت بیان شد.
در پایان فیلم «کشاورز و ربات» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پخش شد و با خوانش بیانیه روز جهانی کودک توسط یکی از اعضای کتاب‌خانه سیار روستایی زیرکوه این مراسم پایان یافت.
هم‌چنین هم‌زمان با فرا رسیدن هفته ملی کودک، جمعی از اعضای مرکز فرهنگی هنری سربیشه هم‌پای دیگر کودکان شهرشان در مراسم راه‌پیمایی روز جهانی کودک شرکت کردند و خواسته‌ها و آرزوهایشان را در قالب این راه‌پیمایی به بزرگ‌ترها یادآور شدند.
 اعضای کانون سربیشه راه‌پیمایی روز جهانی کودک را  از مقابل کانون آغاز کردند و تا پارک ولایت ضمن هم‌خوانی شعار روز جهانی کودک، لحظات زیبایی را به تصویر کشیدند.
در پایان اعضا در پارک ولایت با شرکت در یک برنامه ادبی با استفاده از کلماتی هم‌چون: طبیعت، کودک، پدر و مادر زیباترین جملات را نوشتند و بیانیه روز جهانی کودک را قرائت کردند.
بر اساس خبر دیگری از مرکز فرهنگی هنری بشرویه ، ه‌مزمان با 16 مهر و روز جهانی کودک، کودکان بشرویه و جمعی ازاعضای کانون رنگین کمان کودکی را در آسمان شهرشان با بادبادک‌های رنگی کشیدند.
راه‌پیمایی کودکان از میدان اصلی شهر تا فاطمیه ادامه یافت و با سردادن شعارهایی بزرگ‌ترها به جمع کودکان پیوستند تا شنونده خواسته‌های کودکان باشند.
وقتی کودکان به فاطمیه شهرشان رسیدند با اجرای برنامه‌های شاد، سرود و در پایان با خوانش بیانیه روز جهانی کودک، خاطره روز جهانی کودک سال 93 را در ذهن خود و بزرگ‌ترها ماندگار کردند.