کرمانشاه میزبان قصه‌‌گویان ایران و جهان

میزبانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کرمانشاه واگذار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن فضلی معاون فرهنگی کانون و رییس جشنواره با صدور حکمی رضا موزونی مدیرکل کانون این استان را به سمت مدیر اجرایی این جشنواره منصوب کرده است.
دور پایانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی - به احتمال فراوان - در روزهای پایانی بهمن 1393 برگزار خواهد شد و در آن قصه‌گویان برگزیده جشنواره‌های استانی کانون و چندین قصه‌گوی بین‌المللی حضورخواهند داشت.
داوری آثار برگزیده این جشنواره‌ها نیز برای انتخاب برترین‌های این رویداد فرهنگی به زودی آغاز خواهد شد.
در همین حال معاون فرهنگی کانون در حکمی که برای مدیرکل کانون استان کرمانشاه صادر کرده، از وی خواسته است به عنوان مدیر اجرایی جشنواره و در سالی که به نام « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» مزین شده است، ضمن بهره جستن از تمامی ظرفیت‌های استان و هماهنگی با دبیر جشنواره، در مسیر اعتلای فرهنگ قصه‌گویی به‌ویژه پاس‌داشت و احیای قصه‌های بومی و محلی اهتمام ورزد.
فضلی هم‌چنین بر کوشش برای برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و نیز فراهم‌آوردن شرایط مطلوب برای بهره بردن عموم مخاطبان از فضای جشنواره و برنامه‌های قصه‌گویی تاکید کرده است.
وی هم‌چنین در این حکم با بیان این‌که دیر زمانی است که هنر قصه‌گویی؛ موثرترین نقش را در حفظ فرهنگ شفاهی ملل بر عهده داشته است، آورده است: کانون با برگزاری شانزده دوره‌ی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به لطف و مدد مدیران، کارشناسان و مربیان دل‌سوز و پرتوان، توانسته است در راه اعتلای این هنر برجسته گام‌های موثری برداشته و در مسیر برگزاری هفدهمین جشنواره بار دیگر اهمیت این فعالیت ارزشمند و توانایی نیروهای لایق مجموعه را یادآور شود.
دوره‌ی پیشین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون سال 1391 در تبریز برگزار شد و اکنون میزبانی هفدهمین دوره‌ی آن به کرمانشاه واگذار شده است.