احمدرضا احمدی، درِ «باغ بزرگ قدیمی متروک» را به روی نوجوانان گشود

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب «باغ بزرگ قدیمی متروک» تازه‌ترین اثر احمدرضا احمدی، با تصویرگری حسن عامه‌کن را برای نوجوانان منتشر و روانه بازار کتاب کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، موضوع این داستان تخیلی که برای گروه سنی (د و ه) درباره یک نقاش پیر تنها، با چشمان آبی است که در یک باغ بزرگ قدیمی متروک زندگی و با کمک پسران و دختران همسایه‌ی باغ، نقاشی‌های زیبایی خلق می‌کند و بعد از آن اتفاق‌های جالبی برای نقاشی‌ها پیش می‌آید.
قصه‌ی این کتاب این‌گونه آغاز می‌شود؛ فصل تابستان، درِ چوبی باغ بزرگ قدیمی متروک در چهارفصل سال، روز و شب باز بود. یک نقاش پیر تنها با چشمان آبی در این باغ بزرگ قدیمی متروک زندگی می‌کرد. پسران و دختران همسایه‌ی باغ در چهار فصل سال به باغ می‌رفتند؛ گل می‌چیدند، میوه می‌چیدند و گاهی نقاش پیر را می‌دیدند که به ماهی‌های حوض سنگی باغ دانه می‌داد و...
پیش‌تر نیز کتاب‌های دیگری از این نویسنده هم‌چون سبد حصیری و فرفره های رنگین، سه گلدان، شب روز اول و صبح روز هفتم، رنگین‌کمانی که همیشه رخ نمی‌داد و سفر در شب و... در انتشارات کانون به چاپ رسیده است.
کتاب «باغ بزرگ قدیمی متروک» در 48 صفحه رنگی با شمارگان 5 هزار نسخه و قیمت 6 هزار و ششصد تومان از سوی انتشارات کانون منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.