لبخند، هدیه مربیان کانون به کودکان روستاهای سیوجان و فخرآباد

هفته ملی کودک در خراسان جنوبی با حضورمدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، مربیان و تنی چند از مسؤولان آموزش و پرورش در دبستان شهید مقری سیوجان و شهید حیدری فخرآباد آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در جمع کودکان روستای سیوجان در دبستان شهید مقری با تبریک هفته ملی کودک، گفت: دنیای کودکان پر از زیبایی و لبخندهای بی‌ادعا است.
وی با بیان این‌که کودکان ابرقدرت خانواده‌ها هستند، افزود: راست گفتن، احترام گذاشتن و صمیمیت داشتن و بی‌ریا بودن از ویژگی‌های مهم کودکانِ ابرقدرت است.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با اشاره به این‌که  کودکان همیشه باید به خوبی‌ها و ویژگی‌های مثبت  خود بیندیشند، گفت: مهربانی، لبخند زدن و احترام گذاشتن به پدران مادران و بزرگ‌ترها می‌تواند از ویژگی‌های شاخص و ارزشمند کودکان باشد و اگر اولیای تربیتی مراقب باشند این نکات مثبت در وجود کودکان نهادینه می‌شود.
صمدی هدف از حضور مربیان کانون را در جمع کودکان روستایی در نخستین روز از هفته ملی کودک نشاندن لبخند و ایجاد فضای جدید برای کودکان روستایی عنوان کرد و گفت: شعرخوانی ، هم‌دلی، هم‌زبانی و نشاندن لبخند بر روی لبان این کودکان بی‌ادعا از افتخارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
وی با بیان این‌که باید همیشه با مهربانی و لبخند با کودکان رفتار کرد، افزود: مهربانی با کودکان سنت حسنه‌ای است که از ائمه معصومین برای مسلمانان به یادگار مانده است.
هم‌چنین در این مراسم سه جلد کتاب دانستنی‌های اسلامی برای استفاده معلمان و دانش‌آموزان به کتاب‌خانه دبستان سیوجان و فخرآباد اهدا شد.
محمدرضا قائمی کارشناس مسؤول معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در ویژه برنامه دیدار با کودکان روستا حضور یافت و از زحمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کودکان روستایی تشکر کرد.
بیان قصه، شعرخوانی، اهدای کارت لبخند و بادبادک‌های رنگی به تمامی کودکان از جمله ‌برنامه‌هایی بود که توسط مربیان کانون برای کودکان روستا اجرا شد تا بچه‌های روستا یک روز متفاوت را بگذرانند و لبخند را بر لبان این عزیزان نشاند.
 هفته ملی کودک با شعار «دنیا با لبخند کودکان زیباست» از 15 مهرماه آغاز و تا 21 مهرماه با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در سطح تمامی مراکز فرهنگی هنری سطح کشور ادامه خواهد داشت.