کد خبر: 247400
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
بیانیه‌ی روز جهانی کودک در استان خراسان جنوبی

16 مهر برابر با 8 اکتبر روز جهانی کودک نام دارد روزی که با تلاش و خلاقیت خود کودکان و همت بزرگ‌ترها به وجود آمد.
16 مهر روز کودک نام‌گذاری شده تا پدران، مادران، معلمان و مربیان و همه‌ی کسانی‌که کودکان را دوست دارند برای رشد و بالندگی کودکان تلاش کنند.
روزجهانی کودک همانند خورشید طلوع می‌کند تا افراد جامعه کودکان و نوجوانان را با دقت بیشتری ببینند. به خواسته‌ها و آرزوهایشان و به رعایت حقوق آنها بیشتر توجه کنند.
در دنیا پیمان نامه‌ای به نام حقوق کودک نوشته و امضاء شده است، ما خواهان اجرای تمام مفاد این پیمان نامه هستیم تا همه کودکان در سراسر دنیا از شرایط مطلوبی برای زندگی سالم بهره‌مند باشند به ویژه کودکان کشورهای مظلوم  فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان که اسیر جنگ هستند.
کودکان مهربان! امروز همه‌ی ما صلح و دوستی، امنیت و آرامش اجتماعی و خانوادگی، بهداشت، مسکن و فراهم شدن تحصیلات و هر چیزی که بتواند از ما انسانی سالم و خوش فکر بسازد را باید به گوش دولت‌ها و ملت‌ها برسانیم.
امروز باید برای رسیدن صدایمان به گوش بزرگ‌ترها مداد رنگی‌هایمان را برداریم و یک آسمان آبی لبریز از آواز پرندگان و خنده‌ی کودکان، درختان پر از میوه و سبدهایی از تمام خوردنی‌های خوشمزه و مفید ، کودکانی شاد و در حال بازی کنار خانواده بکشیم . این نقاشی به حقیقت می پیوندد، وقتی که  بزرگ‌ترها در رنگ آمیزی دنیای واقعی ما کمک کنند.
ما کودکان با اعتقاد به آیین اسلام به همه‌ی دولت‌ها و بزرگ‌ترها می‌گوییم به وعده‌های خود وفا کنید و برای رشد و تربیت درست، کوشا باشید و ما را برای زمان خودمان تربیت کنید چرا که امام علی (ع) در این باره فرمودند : آداب خودتان رابر کودکانتان تحمیل نکنید، چرا که آن‌ها برای زمانی غیر از زمان شما آفریده شده‌اند.
ما کودکان خراسان جنوبی از همه‌ی کودکان جهان می‌خواهیم به یاری هم بشتابیم.

بکوشیم با فریادهایمان، نقاشی‌هایمان و شعرهایمان و پول های توجیبی‌مان به دوستان هم‌سن و سالمان در سراسر دنیا کمک کنیم و دست آن‌ها را بگیریم به دنیای سرشار از نور و شادمانی برسانیم.

جمعی از کودکان استان خراسان جنوبی