گسترش فعالیت‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برای کودکان

سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با برپایی غرفه‌ای در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک برای سرگرمی و آموزش به بچه‌ها، برای همکاری با کانون پرورش فکری ابراز تمایل کرده است. در این غرفه کودکانی که نقاشی بهتری با موضوع محیط زیست بکشند، جایزه می‌گیرند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این سازمان چند سالی است که فعالیت‌های مربوط به کودک خود را گسترش داده و تصمیم‌گیران آن معتقدند تنها راه زیربنایی کردن آموزش‌ها در خانواده‌ها، آموزش به کودکان است.
این سازمان در نظر دارد که با آموزش کودکان، ضررهای وارده به محیط زیست و منابع طبیعی را کاهش داده و بحث آلودگی هوا و از بین رفتن طبیعت را برای این گروه سنی جدی‌تر کند. به گفته‌ی مسوولان این سازمان که در نمایشگاه حاضر بودند، به خاطر این آموزش‌ها و به کمک سمن‌ها(سازمان‌های مردم نهاد) و سازمان‌های دولتی که به این سازمان کمک می‌کنند، حاشیه‌ی دریای خزر امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار تمیزتر بوده و مرگ و میر غیرطبیعی ماهیان نیز در این منطقه بسیار کاهش یافته است.
سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری طی چند سال گذشته تعدادی کتاب برای گروه سنی کودک و نوجوان تهیه کرده است. این کتاب‌ها با همکاری آگاهان و مشاوران این سازمان و تعدادی از روان‌شناسان نگارش و تالیف شده و داستان‌های آن براساس فراگیری و جذابیت تهیه شده‌اند. بخش بین‌الملل این سازمان نیز تعدادی کتاب دو زبانه منتشر کرده و آن‌ها را در نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز ارایه داده است.
این سازمان همچنین به مناسبت روز درخت‌کاری در پانزدهم اسفند، یک هفته جشن طبیعت برگزار می‌کند و یک روز این جشن، روز کودک و طبیعت نام دارد. در این روز از کودکان سراسر ایران دعوت می‌شود که در برنامه‌ی درخت‌کاری شرکت کنند. این کودکان به همراه اولیای مدرسه یا خانواده‌های‌شان به مناطق حاشیه‌ای شهرشان می‌روند، مکان‌هایی که این سازمان نهال‌ها و چاله‌های آن‌ها را آماده کرده، و برای کاشتن درختان آموزش می‌بینند.
در همین حال این سازمان در روزهایی مانند روز کاهش بلایای طبیعی نیز با فرستادن نماینده‌هایی به مدارس درباره‌ی تاثیر رفتارهای اشتباه زیست محیطی در افزایش بلایای طبیعی با کودکان به کودکان آموزش می‌دهد.
سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری امسال همچنین مسابقه‌ی نقاشی‌ای با موضوع محیط زیست برگزار می‌کند و کتاب‌های منتشر شده این سازمان نیز در محل نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک در دسترس علاقه‌مندان است.
نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک از پانزدهم تا بیست و یکم مهرماه هر روز از 9 صبح تا 6 بعد از ظهر در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برپا و میزبان کودکان و خانواده‌هایشان است.