«کتاب برای همه» در هفته‌ی ملی کودک

موسسه‌ی خیریه‌ی مهر گیتی با قلک بزرگ کتاب در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک میزبان کودکان و خانواده‌شان است و کتاب‌های اهدایی را به دست بچه‌های مناطق محروم می‌رساند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موسسه‌ی خیریه مهرگیتی که فعالیت اصلی آن در زمینه‌ی مدرسه‌سازی و تجهیز مدارس روستایی است، با شعار «کتاب برای همه» قصد دارد از کتاب‌های اهدایی مردم برای مدارس مناطق محروم کتاب‌خانه بسازد.
این موسسه در فراخوان خود می‌گوید: «موسسه خیریه‌ی مهرگیتی آماده‌ی دریافت کتاب‌های نو و استفاده شده شما به منظور ارسال به مناطق محروم است.»
موسسه‌ی خیریه مهرگیتی همچنین قلک‌های اهدای کتاب خود را در بسیاری از مکان‌های فرهنگی و اجتماعی نظیر فرهنگ‌سراها، مدارس و ادارات نصب کرده تا افراد علاقه‌مند بتوانند کتاب‌های نو یا خوانده شده غیردرسی خود را از طریق این صندوق‌ها اهدا کنند.
بر همین اساس در این طرح از ناشران و فعالان امر چاپ و نشر دعوت کرده است با اهدای کتاب به طور مستمر یا دوره‌ای این مرکز را در امر تجهیز کتاب‌خانه‌های مناطق کم‌تر برخوردار کشور یاری دهند.
به گفته‌ی مسوولان غرفه‌ی مهر گیتی از آغاز هفته‌ی ملی کودک تاکنون بیش از هزار کتاب از طرف کودکان و خانواده‌هایشان به این قلک اهدا شده است.
این کتاب‌ها در مرحله‌ی بعدی دسته‌بندی و تفکیک موضوعی و سنی شده و به مدارس و کتاب‌خانه‌های در نظر گرفته شده فرستاده می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند تا روز سه‌شنبه کتاب‌های بی‌استفاده و دست دوم خود برای گروه سنی کودک و نوجوان را به نمایشگاه آورده و به غرفه‌ی این موسسه اهدا کنند.