تعامل را از کودکی آموزش دهیم

نماینده سفیران جوان صلح یونسکو با حضور در برنامه‌ی جشن «کودکان دنیا، صلح و دوستی» بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی ترویج صلح و دوستی بین ملت‌ها در سنین کودکی تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، طیبه خارستانی با حضور در برنامه‌ی جشن کودکان 20 کشور دنیا که در تهران و در حاشیه‌ی هفته‌ی ملی کودک برگزار شد، در سخنانی تصریح کرد: با چنین برنامه‌هایی می‌شود توجه آنان که مایل‌اند برنامه‌هایی در حوزه‌ی گسترش فرهنگ صلح و نوع دوستی داشته باشند را بار دیگر متوجه این موضوع کرد که هر اقدامی در این زمینه باید از سنین کودکی و در میان کودکان تبلیغ و اجرا شود.
وی با اشاره به این‌که بچه‌های خارجی مقیم ایران به شدت نیازمند حضور در چنین برنامه‌هایی که زمینه‌ساز تعامل آنان با کودکان سایر کشورهاست، هستند، گفت: بچه‌ها در چنین برنامه‌هایی از طریق گفت‌وگو با همدیگر، راه‌های خوب دیدن و خوب شنیدن را که اساس تفاهم و تعامل است می‌آموزند و این خود مقدمه‌ای می‌شود برای نهادینه کردن فرهنگ صلح و احترام گذاشتن به یک‌دیگر در سراسر جهان.
در این برنامه بیش از 50 دانش‌آموز از 20 کشور دنیا که از فرزندان سفرا و کارداران مقیم ایران بودند، در کنار دانش‌آموزان تهرانی در کارگاه‌های هنری کانون شرکت کردند. 
سفیر صلح یونسکو در همین برنامه در واکنش به سوالی در مورد درگیری بخشی از کودکان جهان با پدیده‌ی جنگ در کشورهای مختلف گفت: جنگ و کودکان مساله‌ای حساس و خطرناک و نیازمند نگاه‌های عمیق است‌.
امسال ششمین روز هفته‌ی ملی کودک از سوی شورای سیاست‌گذاری به نام «کودکان دنیا، صلح و دوستی» نام‌گذاری شده بود.