ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب در مراکز کانون اصفهان، یزد و آذربایجان شرقی

مراکز فرهنگی‌هنری کانون اصفهان، یزد و آذربایجان‌شرقی برنامه‌های متنوعی را در هفته کتاب و کتاب خوانی برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده‌اند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حامد عسگری‌فر مدیر‌کل کانون اصفهان با اعلام برخی از برنامه‌های 60 مرکز کانون در استان گفت: در این ایام مربیان کانون با حضور در مدارس اصفهان ضمن معرفی فعالیت‌های متنوع کانون از اعضای برگزیده کتاب‌خوان تقدیر می‌کنند؛ اعضای نوجوان فعال کتاب‌خوان مراکز نیز با حضور در مدارس، کتاب‌های مورد علاقه خود را به نوجوانان برای مطالعه معرفی می‌کنند.
وی ادامه داد: در روز 24 آبان 1394 مراسم جشن کتاب با حضور اعضای این مجموعه در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود و نشست کتاب‌خوانی ویژه مربیان کانون و با حضور مدرسان دانشگاه، باموضوع شیوه‌های ترغیب کودکان به مطالعه، 27 آبان برگزار می‌شود.
در عین حال به گفته‌ی این مدیرکل کانون طی هفته کتاب، جشن کتاب هم در بیشتر مراکز کانون با حضور کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
عسگری‌فر ادامه داد: شماره نهم فصل‌نامه چهارباغ کانون نیز با مصاحبه با کارشناسان، موضوع کتاب‌خوانی را مورد بررسی قرار داده است.
مدیر‌کل کانون اصفهان با بیان این‌که بیش از 770 هزار کتاب در مراکز کانون استان اصفهان وجود دارد، افزود: صدهزار عضو مراکز 60 گانه کانون اصفهان در تمامی ایام سال از کتاب‌خانه‌های مراکز کانون استان استفاده می‌کنند و مربیان نیز با بهره‌مندی از برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی این اعضا را هرچه بیشتر با فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه آشنا می‌سازند.
وی توسعه و تعمیق فرهنگ کتاب‌خوانی در خانواده و مدارس، بالابردن سطح آگاهی والدین و مربیان در مورد شیوه‌های مطالعه، تقویت انگیزه مطالعه و کتاب‌خوانی و برقراری تعامل فرهنگی با خانواده‌ها و اولیای تربیتی را از جمله اهداف برگزاری برنامه‌های کانون در هفته کتاب عنوان کرد.
مدیر‌کل کانون پرورش کودکان اصفهان افزود: هم اکنون در مراکز کانون بیش از 10 فعالیت با محوریت کتاب برگزار می‌شود و امسال نیز تمامی مراکز 60 گانه کانون اصفهان این فعالیت‌ها را به صورت ویژه انجام می‌دهند.

معرفی کتاب در یزد با شیوه‌های خلاقانه
هم‌زمان با هفته‌ی کتاب در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد ویژه‌برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است.
برپایی نمایشگاه‌های متعدد کتاب در مدرسه‌های شهرهای مختلف، اجرای نمایش‌های عروسکی با محوریت کتاب، معرفی فعالیت‌ها و نمایش فیلم‌های کانون برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در بیست‌وسومین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی در مراکز کانون استان یزد است.
 بر همین اساس برپایی کارگاه‌های نقاشی گروهی و کاردستی، ساخت فیلم پویانمایی، کتاب‌سازی، روخوانی کتاب، بازدید اعضای مراکز از چاپ‌خانه‌ها، برپایی نمایشگاه آثار اعضا و دعوت از نویسندگان و برپایی نشست‌های نقد و بررسی در زمینه کتاب‌خوانی از دیگر برنامه‌های کانون استان یزد در این هفته است.
هم‌چنین دیدار اعضای برخی مراکز با مسوولان، معرفی کتاب‌های تازه کانون با شیوه‌های خلاقانه، اجرای ویژه‌برنامه‌هایی در قالب بازی و سرگرمی، قصه‌گویی، سفال، مسابقه و نمایش خلاق همراه با  تقدیر از اعضای برتر کتاب‌خوان مراکز و بازدید از کتاب‌خانه‌های عمومی از دیگر برنامه‌های هفته‌کتاب در کانون این استان است.


میزبانی آذربایجان‌شرقی از میهمان سرزمین کتاب

هم‌زمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی، پنجمین ویژه‌ برنامه‌ی «مهمانی از سرزمین کتاب» با حضور کودکان و نوجوانان منتخب روز 28 آبان در مجتمع کانون تبریز برگزار خواهد شد. 
در این برنامه کودکان و نوجوانان علاقه‌مند در قالب یکی از شخصیت‌های داستان به شکل خلاقانه، کتاب مورد نظر خود را معرفی خواهند کرد.
هم‌چنین اهدای کتاب به بیمارستان کودکان و آسایشگاه بابا باغی تبریز، حضور دانش‌آموزان مدارس در مراکز کانون، برپایی کارگاه‌های مختلف فرهنگی، ‌هنری و ادبی با هدف معرفی کتاب و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی از دیگر برنامه‌های کانون استان آذربایجان‌شرقی در این هفته‌ خواهد بود.
در عین حال قرار است نخستین مرکز فراگیر در تبریز نیز برای کودکان و نوجوانان معلول جسمی حرکتی افتتاح شود تا این مرکز بتواند به ارایه خدمات و فعالیت‌هایی در زمینه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی و سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازد.
بیست و سومین هفته کتاب و کتاب‌خوانی از 24 تا30 آبان در مراکز کانون سراسر کشور برگزار می‌شود.