برپایی جشن‌های کتاب‌خوانی در مراکز کانون

هم‌زمان با بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، جشن‌های کتاب‌خوانی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برپا خواهد شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مناف یحیی‌پور دبیر بیست و سومین دوره هفته کتاب کانون با اعلام این خبر افزود: در یکی از روزهای هفته کتاب که «کتاب، کودک و نوجوان» نام‌گذاری خواهد شد، محوریت تمامی برنامه‌ها بر عهده کانون پرورش فکری خواهد بود.
معاون تولید کانون در ادامه خاطرنشان کرد: در این هفته 50 نویسنده‌ی کتاب‌های کودک و نوجوان با همکاری ستاد بزرگداشت بیست و سومین دوره هفته کتاب، به شهرهای مختلف کشور سفر و با کودکان و نوجوانان دیدار می‌کنند.
به گفته یحیی‌پور، این برنامه به منظور ایجاد انگیزه کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان و همچنین درخواست خود نویسندگان برای دیدار با مخاطب کتاب‌های‌شان، انجام می‌شود.
دبیر بیست و سومین دوره هفته کتاب کانون توضیح داد: در این دیدار، بن خرید محصولات فرهنگی هنری به کودکان و نوجوانان شرکت کننده در برنامه‌ها به منظور تشویق آنان به کتاب‌خوانی اهدا خواهد شد.
وی یادآور شد: در این برنامه همچنین، نمایندگان معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش - پیرو تفاهم‌نامه‌ای که کانون با آموزش و پرورش امضا کرده است- کتاب‌های این نویسندگان را به کودکان و نوجوانان در مدارس اهدا می‌کنند.
یحیی‌پور افزود: به زودی فراخوان مسابقه کتاب‌خوانی «ملت کتاب‌خوان» نیز با همکاری بنیاد فرهنگی ملت وابسته به بانک ملت منتشر خواهد شد و در پایان در مراسمی برگزیدگان اعلام می‌شوند.
او در پایان گفت: رونمایی از انتشارات جدید کانون و حضور مسوولان کانون در برنامه‌های صدا و سیما از دیگر برنامه‌های هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در کانون خواهد بود.
گفتنی است این برنامه‌ها با هماهنگی معاونت تولید و فرهنگی کانون و همکاری ستاد هفته کتاب جمهوری اسلامی از 24 تا 30 آبان برگزار خواهد شد.