نهادینه سازی تقوا و معارف اسلامی برای کودکان و نوجوانان ضروری است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: موضوع تربیت به ویژه تربیت اسلامی کودکان و نوجوانان باید به شکل عمیق و جدی نهادینه ‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی  در کارگاه ارتباط آموز‌ه‌های دینی و انقلابی با آثار هنری و ادبی کودکان و نوجوانان در بیرجند که با حضور دکتر محمد رضا سنگری نویسنده و پژوهشگر دینی برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت ایام‌الله دهه فجر، گفت: در فرهنگ اسلامی، محافل علمی از قداست خاصی برخوردار است و فرصتی برای تجارب آرا و جمع‌بندی توانایی‌های افراد است.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی دیدار علما و اندیشمندان را یک سعادت دانست و گفت: خوشحالیم که امروز میزبان شخصیتی علمی هستیم و حضور این  بزرگان در شهرستان‌ها نیز ضروری است.
حمیدی اضافه کرد: باید از راهنمایی‌ها و اندیشه‌های بلند دانشمندان حوزه کودک، نهایت استفاده را ببریم.
حمیدی انقلاب اسلامی  را یک موهبت الهی  دانست و گفت: انقلاب به ما ارزانی شد تا زمینه آشتی مجدد انسان برای رسیدن به تقرب الهی فراهم شود.
وی ادامه داد: بنا به فرمایش بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، تربیت الهی انسان باید در جامعه دینی بر مبنای معارف اسلامی و آموزه‌های انسان‌ساز اسلام باشد و این امر تنها  با  بازخوانی مجدد اهداف تعلیم و تربیت میسر نمی شود.
اعضای کانون باید انس بیشتری با معارف اسلامی داشته باشند
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: فضای کانون فضایی علمی، معنوی و ادبی است و تلاش ما بر آن است که  اعضای کانون انس بیشتری با معارف اسلامی پیدا کنند.
حمیدی اضافه کرد: فعالیت‌های کانون نباید صرفاً علمی، فرهنگی و ادبی باشد بلکه موضوع تربیت به وی‍ژه تربیت اسلامی باید در کانون به شکل عمیق و به طور جدی نهادینه شود.
وی افزود: کودکان کانون باید کودکانی با تقوا و متدین باشند که در این مسیر کلام مهربانانه، شیوه‌های صمیمی و روش‌های صحیح مربیان بسیاری یاری‌کننده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: باید در رفتار، گفتار و فعالیت‌های کانون دین موج بزند تا آینده خوبی در انتظار کودکان و نوجوانان کانون فراهم شود.

اعضای کانون خراسان جنوبی طی روزهای 14 و 15 بهمن 1394 میزبان حضور دکتر محمد سنگری در کارگاه «ارتباط آموزه های دینی، انقلابی با آثار هنری و ادبی کودکان و نوجوانان» خواهند بود.