نماز، نردبان کمال انسان است

عضو هیأت مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: بهترین دعا در حق فرزندان این است که نمازگزار شوند و از آن بالاتر ناشر فرهنگ نماز باشند و روح نماز را ترویج دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، دکتر محمدرضا سنگری در آیین اختتامیه جشنواره « در روشنای نماز»، گفت: ایام دهه فجر یادآور و تداعی‌کننده هم‌دلی‌ها و یگانگی‌های ملت ما است.
وی با بیان این‌که نماز خنکای چشم است، اضافه کرد: در نماز فکرهای مثبت سراغ انسان می‌آید و مشکلات انسان بعد از نماز برطرف می‌شود.
عضو هیأت مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور خاطر نشان کرد:‌ نماز آرامشی به انسان می‌دهد که محصول این آرامش پرواز انسان است.
سنگری در ادامه گفت:‌ نماز نردبان کمال انسان است و انسان را بالا می‌برد و به تعالی می‌رساند.
وی با بیان این‌که لذتی که در نماز حاصل می‌شود در هیچ جا به دست نمی‌آید، ادامه داد:‌ پیامبر(ص) فرمودند حسین(ع) محبوب من است و امام حسین(ع) نیز می‌فرمایند نما‌ز محبوب من است، پس هرکه امام حسین(ع) را دوست دارد باید شیفته نماز باشد.
دکتر سنگری خاطر نشان کرد: شیفته بودن به نماز به این معنا است که باید تمام حواس به نماز باشد و برای رسیدن به لحظه نماز شوق داشت.
این مدرس دانشگاه و پژوهش‌گر دینی با بیان این‌که امام حسین(ع) برای نماز شهید داده است، تصریح کرد: 32 بار واژه نسل‌پروری در قرآن بیان شده و ما باید برای نسل خود برنامه‌ریزی‌های معنوی داشته باشیم.
وی اضافه کرد:‌ حضرت زهرا (س) در 5 سالگی حضرت زینب (س) را برای چالش‌های آینده آماده کردند و والدین امروز نیز باید از این درس الگو بگیرند.
 دکتر سنگری خاطر نشان کرد: بهترین دعا در حق فرزندان این است که نمازگزار شوند و از آن بالاتر ناشر فرهنگ نماز باشند و روح نماز را ترویج دهند.
عضو هیأت مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با اشاره به رموز تعداد رکعت‌های نمازهای یومیه، گفت:‌ بهشت هشت در دارد و روشن است و انسان هشت رکعت در روشنی می‌خواند، انسان هفت رکعت نماز در تاریکی می‌خواند تا هفت در جهنم را به روی خود ببندد.
سنگری با بیان اینکه نماز دو بعد دارد یک بعد نماز اذکار آن است، یادآور شد:‌ اذکار نماز خلاصه و عصاره کل دین ماست و تمام موارد دین در نماز مرور می‌شود.
وی با بیان اینکه اعتقادات، سمت و جهت‌گیری مومن در نماز مشخص شده است، تصریح کرد: نماز فرصت بزرگ شدن و عظمت یافتن انسان و جایگاه خودیابی و پرواز در بی‌کران‌هاست.
جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی « در روشنای نماز» صبح 15 بهمن 1394 در سالن آمفی تئاتر اداره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با حضور جمعی از مسؤولان استانی  و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.