امر به نماز در بدنه جامعه فراگیر شود

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: امر به نماز باید در تمام بدنه جامعه و دستگاه‌های دولتی فراگیر باشد و مداوم قدم برداریم تا جامعه ما یک جامعه نمازی و معنوی شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین کمیلی رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی، در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری نماز گفت: جشنواره « در روشنای نماز» یک جشنواره معنوی بود که برای کودکان و نوجوانان برگزار شد.
وی اضافه کرد: نماز موضوعی نیست که از شخص و بنده خاصی قدردانی کرد، زیرا هرکه برای آن قدم بردارد صاحب نماز از وی قدردانی خواهد کرد.
رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با اشاره به دعای حضرت ابراهیم (ع) در حق نسل خود که فرمود:‌ «خداوندا نسل مرا از نمازگزاران قرار بده»، تصریح کرد: بنا به این دعا، از لحظه‌ای که فرزند به دنیا می‌آید پدر و مادر باید برای او دعا کنند که از نمازگزاران باشد.
کمیلی خاطر نشان کرد:‌ امام صادق(ع) نیز فرموده‌اند: «ما اهل بیت فرزندانمان را از 5 سالگی امر به نماز می‌کنیم و شما امت نیز از 7 سالگی امر کنید».
وی در ادامه گفت:‌ جشنواره «در روشنای نماز» برای تعمیق فرهنگ نماز بین فرزندان این مرز و بوم انجام شده و عمل به این روایت امام صادق(ع) است.
رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان این‌که قرآن نیز سفارش دارد که اهل خود را امر به نماز کنید و بر این امر صابر باشید، گفت: عمل برای نماز باید پایه‌دار و همیشگی باشد.
کمیلی خاطر نشان کرد: امر به نماز باید در تمام بدنه جامعه و دستگاه‌های دولتی فراگیر باشد و مداوم قدم برداریم تا جامعه ما یک جامعه نمازی و معنوی شود.
وی در پایان گفت:‌ اگر دغدغه دنیا و آخرت فرزندان را داریم باید به نماز او اهمیت بدهیم تا از فحشا و منکر به دور باشد.
آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی « در روشنای نماز» صبح 15 بهمن 1394 در سالن آمفی تئاتر اداره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی برگزار شد.