کد خبر: 252476
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
نقاشی پرچم 22 متری انقلاب در کتاب‌خانه سیار شهری بیرجند

هم‌زمان با دهه فجر امسال، اعضای کتاب‌خانه سیار شهری بیرجند از کودکان و نوجوان عضو در مدارس بیرجند دعوت می‌کند با هنر نقاشی رنگ‌های پرچم ایران اسلامی را کامل کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، با فرارسیدن دهه مبارک فجر کتاب‌خانه سیار شهری بیرجند اقدام به برگزاری کارگاه نقاشی بر روی کاغذ به طول 22 متر کرد و دانش آموزان آموزشگاه سعدی در پایگاه معصومیه اولین کودکانی بودند که با سه رنگ سفید، قرمز و سبز به خلق نقاشی‌های زیبایی پرداختند.
احسان بلوری مربی کتاب‌خانه سیار شهری بیرجند در باره این پرچم 22 متری گفت: انقلاب اسلامی ایران از همان سال‌های اول پیروزی همواره مورد هجوم دشمن به ویژه در بخش فرهنگی بوده است و این برنامه با هدف تقویت حس درونی دوستی با انقلاب برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: قرار است این نقاشی 22 متری در تمامی مدارس تحت پوشش کتاب‌خانه سیار شهری بیرجند در اختیار اعضای کودک و نوجوان قرار گیرد.
بلوری در ادامه گفت: پیش بینی می‌شود حداقل 500 کودک درآماده سازی این نقاشی طولانی سهیم باشند و برگزاری فستیوال فیلم کودک، شعر خوانی، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی و هنری و ادبی، روایت قصه انقلاب نیز فرصتی است تا اعضای کتاب‌خانه سیار شهری در جشن های دهه فجر 1394 شرکت کنند.
برگزاری جشن انقلاب در مدرسه طلوع فجر با همکاری اعضای کتاب‌خانه سیار شهری از دیگر برنامه‌های ویژه دهه فجر بود که با نمایشگاه اوریگامی به همراه آموزش به اعضا، شعرخوانی اعضای سیار شهری با لباس محلی، اجرای سرود نا شنوایان، اجرای گروه موسیقی محلی با حضور مسؤولین آموزش و پرورش همراه شد.