سه نمایش‌نامه‌ی تازه برای نوجوان امروز منتشر شد

«سفر به شهر اعداد»، «آرش و کوهستان» و «نگین شکسته» عنوان تازه‌ترین نمایش‌نامه‌هایی است که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «سفر به شهر اعداد» عنوان نمایش‌نامه‌‌‌ای است که محمد قاسمی آن را نوشته و داستان آن قصه‌ی دانش‌آموزی به‌نام احمد است که از درس ریاضی نمره صفر گرفته و پس از پایان کلاس درس تنها و نگران در کلاس نشسته و سرش را روی نیمکت گذاشته است، اما ناگهان در عالم خیال صفر روی برگه‌ی امتحانی مچاله شده از کاغذ جدا می‌شود و او را با خود به شهری می‌برد که ساکنان آن اعداد هستند و ادامه‌ی نمایش...
در این نمایش‌نامه تلاش شده تا مباحث درس ریاضی که گاهی برای برخی از بچه‌ها نامفهوم و مشکل است به شیوه‌ای جذاب ارایه شود.
هم‌چنین نمایش‌نامه‌ی «آرش و کوهستان» به نویسندگی محمدحسین ناصربخت نمایشی است که توسط دو گروه عروسک‌ها و بازیگران اجرا می‌شود که به عنوان مثال نقش نقال را یک بازیگر ایفا می‌کند اما مرشد عروسک است.
این نمایش داستان اسطوره‌ای آرش کمان‌گیر پهلوان ایرانی از ابتدای ماجرای انتخاب او تا پرتاب تیر برای مشخص شدن مرز ایران است هم‌چنین برخی از سنت‌ها و آیین‌های کهن ایرانی نیز در این اثر به نوجوانان امروز یادآوری می‌شود.
در عین حال، نمایش‌نامه‌ی «نگین شکسته» اثر زهره معماری‌نسب نیز ماجرای پسر بچه‌ای به نام محمد است که در مشهد مقدس در همسایگی حرم مطهر امام رضا(ع) زندگی می‌کند و پس از مرگ پدرش برای تامین هزینه زندگی‌شان در یک مغازه انگشترسازی مشغول به کار می‌شود و ادامه‌ی داستان....
طراحی گرافیکی و جلد این آثار را به ترتیب پیمان پورحسین و میثم موسوی بر عهده داشته‌اند که با شمارگان 4هزار نسخه برای رده‌ی سنی «د» ( دوره اول متوسطه) منتشر شده است.
نمایش‌نامه‌ی «سفر به شهر اعداد» در 52 صفحه به قیمت 4هزار و 700 تومان، «آرش و کوهستان» در 32 صفحه به قیمت 3هزار و800 تومان و «نگین شکسته» در 44 صفحه به ارزش 4هزار و 600 تومان در فروشگاه‌های  کتاب و محصولات فرهنگی کانون در سراسر کشور عرضه می‌شود.