کتابی برای نرمش و ورزش خردسالان همراه با شعر

«سَر سَری دَس دَسی» عنوان مجموعه‌ای است از ترانه‌های کودکانه برای نرمش‌ها و ورزش‌های دوران خردسالی که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مجموعه را زهره پریرخ گردآوری کرده و شراره وظیفه‌شناس آن را در قالب شعر برای گروه سنی الف( پیش از دبستان) سروده است.
در این مجموعه تلاش شده ورزش و نرمش به عنوان یکی از نیازهای دوره خردسالی  مورد توجه پدر، مادر و مربیان کودکان نوپا قرار گیرد و با استفاده از واژه‌ها و اصطلاحاتی که حاصل تجربه‌های مادران در این زمینه است و بار تاریخی ویژه‌ای دارد، به این موضوع پرداخته شود.
سر سری/ آی سر سری!/ سر تو بچرخون این‌وری/ سر سری/ آی سر سری!/ سر تو بچرخون اون‌وری/ سر سری/ آی سر سری!/ کی سرشو بالا می‌بره؟/  سر سری/ آی سر سری!/ کی سرشو پایین می‌آره؟/ سر سری/ این دور و بر/ کی نشسته پشت در؟ عنوان یکی از سروده‌های این کتاب با عنوان «آی سر سری» است که توصیه شده در زمان خوانش آن برای خردسالان، آرام سر را در جهت‌های مختلف حرکت دهیم تا هم موجب تقویت عضله‌های گردن شود و هم به شناخت جهت‌های گوناگون به کودک کمک کند.
کتاب «سَر سَری دَس دَسی» با تصویرگری حسن موسوی در 28 صفحه رنگی با شمارگان 5هزار نسخه و قیمت 5هزار و 200تومان در فروشگاه‌های عرضه کتاب و محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور به فروش می‌رسد.