مهجور ماندن بازی‌های حرکتی، در زندگی آپارتمانی

مربیان غرفۀ بازی "گرگ و گله" کانون استان تهران در سومین جشنوارۀ اسباب‌بازی، دور شدن بچه‌های امروزه، از بازی‌های جسمی حرکتی را برای پرورش جسم و مهارت‌های زندگی خطرآفرین دانستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در سومین جشنواره ملی بازی و اسباب‌بازی، مربیان کانون استان تهران، با حضور در غرفه‌های بازی‌های بومی محلی، همه‌روزه با برگزاری بازی‌های جسمی- حرکتی و فکری- آموزشی پذیرای بازدیدکنندگان، در همۀ گروه‌های سنی هستند.
در این غرفه‌ها بازی‌های گروهی همچون گرگم و گله می‌برم، علاوه بر ایجاد تحرک، شور و اشتیاق زیادی را در بچه‌ها و گروه‌های سنی مختلف ایجاد کرده است.
میترا مختار پور مربی غرفۀ گرگ و گله، با برشمردن اهداف این غرفه عنوان کرد: «پرورش روحیه همکاری، تعاون، تقویت روحیه جمع‌گرایی و تشویق به بازی‌های حرکتی ازجمله اهدافی بود که در انتخاب این بازی مدنظر قرار داده‌ شده است.»
وی افزود؛ در این غرفه،خود ما هم همراه بچه‌ها بازی می‌کنیم و در فضایی شاد و پر از شور و هیجان، زمینه نشاط و شادابی را در میان کودکان و نوجوانان فراهم و آن‌ها را بازی‌های گروهی تشویق می‌کنیم.
امیرحسین افکاری دیگر مربی این غرفه بیان داشت؛ ما در تلاشیم که با اجرای بازی‌های سنتی مانند زو و گرگم و گله می‌برم، بچه‌ها در کنار یکدیگر، تجربه‌های تازه‌ای در زمینهٔ بازی‌های جسمی- حرکتی که امروزه به واسطۀ زندگی آپارتمان‌نشینی به فراموشی سپرده‌شده، کسب کنند و انگیزه احیای این بازی‌های گروهی را در خانواده ایجاد کنیم.
افکاری خاطرنشان کرد: بازی‌های جسمی حرکتی تأثیر بسیاری در تقویت مهارت‌های زندگی دارد. ازجمله این موارد، پذیرش عقاید دیگران و همدلی، دوستی و ارتباط موثر با همسالان است.
سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از 24 تا 28 مرداد 1396 پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری واقع در خیابان حجاب تهران خواهد بود.