هفته‌ای برای همه کودکان ایرانی

برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک امسال با شعار «هر کودک نشانی خداست» و محوریت عاشورا در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ‌و نوجوانان سراسر کشور آغاز شده است.

به گزارش اداره‌ی کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور به مناسبت هفته ملی کودک مسابقات و کارگاه‌هایی را تدارک دیده است که مناسب گروه‌های سنی کودک و نوجوان است  و این برنامه‌ها از 15 تا 21 مهرماه 1396 در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود که در ادامه، گزارش بخشی از این برنامه‌ها را می‌خوانیم.

دیدار سفیران کودک کانون زاهدان با استاندار

در هفته ملی کودک سفیران کودک کانون سیستان و بلوچستان به نمایندگی از همه‌ی بچه‌های استان در زاهدان به دیدار استاندار و دیگر مسئولان استانی می‌روند و در شهرستان‌ها نیز دیدار با فرمانداران و دیگر مسئولان محلی برنامه‌ریزی شده تا کودکان با حضور در این دیدارها خواسته‌های خود را با مسئولان در میان بگذارند.

راه‌اندازی کاروان و نمایشگاه سیار برای کودکان روستاها و حاشیه‌ی شهرها در زاهدان و حوزه‌ی سیستان، در طول هفته‌ی ملی کودک، دیگر برنامه‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد و آن را گامی در جهت تحقق شعار «کانون برای همه‌ی بچه‌ها» عنوان کرد.

 تلاش برای نهادینه کردن مفاهیم انسان‌ساز عاشورا در اصفهان

مراکز فرهنگی هنری کانون اصفهان برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با هدف نهادینه کردن مفاهیم انسان‌ساز عاشورا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌کند.

هم‌چنین ویژه‌برنامه‌ای با حضور 300 نفر از کودکان اصفهانی روز دوشنبه 17 مهرماه در تالار ادب اصفهان برگزار می‌شود. تقدیر از فرزندان شهدای مدافع حرم، اجرای سرود مدافعان حرم، دکلمه خوانی، اجرای سرود از سوی اعضا، برگزاری مسابقه و قصه‌گویی از جمله برنامه‌هایی است که از ساعت 9 تا 11 صبح برگزار می‌شود.

هدیه بانک مسکن به اعضای برگزیده کانون آذربایجان غربی

افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان برای برگزیدگان مسابقات بین‌المللی به مناسبت هفته ملی کودک انجام می‌شود.

طبق توافق کانون و بانک مسکن، 60 عضو برگزیده مسابقات بین‌المللی در سال ‌95 می‌توانند با در دست داشتن معرفی‌نامه از طرف مدیریت شعب بانک مسکن استان با مراجعه به شعب این بانک بدون پرداخت مبلغ اولیه اقدام به افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان کنند.

بر این اساس، مبلغ اولیه افتتاح این حساب برای هر نفر 250 هزار ریال است و افراد دارای این حساب به شرط افزایش ماهیانه موجودی می‌توانند بعد از 15 سال از مبلغ 900 میلیون ریال تسهیلات خرید مسکن بهره‌مند شوند.

شور حسینی(ع) در برنامه‌های هفته ملی کودک کانون قزوین

برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، براساس عنوان‌های انتخاب شده از سوی شورای برنامه‌ریزی هفته‌ ملی و روز جهانی کودک سال 1396 تدارک دیده شده است.

برگزاری مراسم عزاداری با حضور اعضا و شاعر کانونی قزوین مهدی مردانی در مراکز فرهنگی هنری سیار روستایی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

«من از کودکی عاشقت بوده‌ام» در سمنان

برنامه‌های هفته‌ ملی کودک در کانون سمنان با نگاه به آیین‌های دینی و مذهبی ماه محرم همزمان با سراسر کشور از روز 15 مهر با گشایش نمایشگاه استانی «من از کودکی عاشقت بوده‌ام» با محتوای عاشورایی و تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان آغاز می‌شود.

برگزاری نشست آموزشی «صیانت از کودکان آنلاین»، اجرای طرح «باران مهر» به منظور اهدای نوشت‌افزار به کودکان مناطق محروم و روستایی، اجرای ویژه‌برنامه علمداران کربلا، آغاز به‌کار کتاب‌خانه سیار روستایی سرخه با عنوان «قاصدک مهربانی» در روستای مؤمن‌آباد، اجرای طرح «نسیم مهر» با رویکرد دیدار با کودکان بستری در بخش اطفال بیمارستان‌ها، برگزاری نخستین همایش اعضای مکاتبه‌ای استان با عنوان «حرف‌های کاغذی» و... از مهم‌ترین برنامه‌های هفته‌ی کودک در این استان است.

کانون خراسان شمالی به دنبال نشانی خدا در تاریخ

کانون خراسان شمالی در هفته ملی کودک هم‌زمان با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری سوگواره نشانی خدا در تاریخ را برگزار می‌کند.

برگزاری نمایشگاه محصولات کانون پرورش فکری در مدارس، اهدای کتاب به کودکان عشایر با همکاری آموزش و پرورش عشایر و دیدار کودکان و نوجوانان با مسئولان استانی از جمله برنامه‌های این اداره کل است.

جشنواره احیای دوباره (ساخت اسباب‌بازی یا وسیله جدید با استفاده از وسایل و اسباب‌بازی‌های بدون استفاده و خراب و شکسته) از دیگر برنامه‌های کمیته هفته ملی کودک در این استان است.

مسابقه عکس عاشورایی «نقش خورشید» در لرستان

برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و معارف اسلامی در مراکز فرهنگی هنری استان لرستان با محوریت باورهای دینی و مسئولیت‌های اجتماعی و میراث فرهنگی، آشتی با طبیعت و... از برنامه‌های این هفته کانون لرستان است.

برگزاری مسابقه استانی عکس عاشورایی با عنوان «نقش خورشید» با موضوع عزاداری‌های ایام سوگواری امام حسین(ع)، ساخت ماکت واقعه عاشورا که در این ماکت روز تاسوعا و عاشورا به صورت تصویری در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌گیرد از دیگر برنامه‌های این هفته در کانون لرستان است.

ویژه برنامه کودک ومحیط زیست نیز با همکاری اداره کل محیط زیست استان انجام می‌شود و قرار است در این هفته اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون لرستان از موزه حیات وحش بازدید کنند.

صد برنامه فرهنگی در گلستان

 بیش از یک صد برنامه فرهنگی، هنری و ادبی با رویکرد عاشورایی از 15 تا 21 مهر در 28 مرکز فرهنگی، هنری، ثابت و سیار روستایی، شهری و مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس استان گلستان اجرا می‌شود.

اجرای تعزیه و قصه‌گویی همراه با تجلیل از کودکان و نوجوانان هنرمند، افتتاح نهمین کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان‌های آزادشهر و رامیان، حرکت قطار کودکی و نشست ادبی کودکان با حضور هنرمندان، نویسندگان و شاعران همراه با برپایی محافل شعرخوانی و قصه‌گویی، از دیگر برنامه‌های کانون گلستان به مناسبت این هفته است.

از دیگر برنامه‌های کانون گلستان می‌توان به برپایی نشست‌های تخصصی ویژه خانواده‌ها و اعضای نوجوان از سوی نهادهای فعال در حوزه کودک، خوانش بیانیه هفته ملی کودک در مصلاهای نماز جمعه و اختصاص بخشی از خطبه‌های نماز جمعه به موضوع کودکان، دیدار اعضای افتخار آفرین ملی و بین‌المللی با نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان، اهدای کتاب و اسباب‌بازی به کودکان مناطق محروم و... است.

تجهیز شش کتاب‌خانه مدرسه‌ روستایی در همدان

کانون همدان در هفته ملی کودک علاوه بر تجهیز شش کتاب‌خانه مدرسه‌ روستایی به برپایی غرفه‌های فرهنگی و هنری، خیمه‌های عاشورایی می‌پردازد.

برگزاری مسابقه پرواز بادبادک‌ها همراه با بازی‌های بومی و محلی در 18 مهرماه و برگزاری نشست استانی نقد کتاب،  در شهرستان رزن و با حضور شاعران و یک نویسنده کشوری یکی دیگر از برنامه‌های شاخص شهرستانی در هفته ملی کودک است.

اهدای کتاب، اجرای مسابقات مختلف، نشست کتاب‌خوان در 9 شهرستان، عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در نهاد کتاب‌خانه‌های استان، برنامه دست‌های مهربان، مانور زلزله، همایش آموزش محیط‌زیست به مخاطبان و روز بدون کیف در مدارس از دیگر برنامه‌های هفته کودک در استان همدان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =