هفته ملی کودک سرشار از مهربانی، هدیه و نشاط

مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور در هفته ملی کودک در حال اجرای ویژه‌برنامه‌هایی هستند که با استقبال کودکان ایرانی روبرو شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون این برنامه‌ها بیشتر با موضوع‌هایی مانند محیط ‌زیست، مهارت‌های اجتماعی، خواندن، قصه‌گویی و... انجام می‌شود.

بر همین اساس، در مرکز فرهنگی و هنری کانون نشتارود استان مازندران، در نخستین روز از هفته ملی کودک، اعضا با عیادت از کودکان بیمار دست ساخته‌های خود را به کودکان بیمار هدیه دادند.

در این برنامه که در بیمارستان شهید رجایی تنکابن صورت گرفت؛ با اهدا کتاب و هدیه ای از دست ساخته‌های اعضای کانون به کودکان، گل لبخند بر سیمای مهربان کودکان نشست.

فعالیت‌های هفته‌ی ملی کودک کانون گیلان نیز با ویژه‌برنامه‌ی «با بچه‌های روستا» آغاز شد.

در نخستین روز هفته ملی کودک که با عنوان «کودک، زیر چتر ایمان» نام‌گذاری شده بود، مربیان کتاب‌خانه‌ی پستی کانون و اولیای مدرسه شهدای هفتم  تیر روستای «سلکی سر» شهرستان رشت، یک روز خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را با دانش‌آموزان این مدرسه تجربه‌ کردند.

برپایی کارگاه ادبی و نقاشی با محوریت قیام عاشورا از دیگر برنامه‌های این روز محسوب ‌می‌شد و در همین زمینه اعضای کتاب‌خانه پستی مرکز فرهنگی هنری شماره یک رشت با شیوه‌ای خلاقانه و با بهره‌گیری از هنر خوشنویسی و نقاشی به آماده‌سازی کاردستی‌های خلاق پرداختند.

در هرمزگان نیز، کانون قشم میزبان کودکان ناشنوا شد. دانش‌آموزان مدرسه‌ی استثنایی ارمغان قشم در اولین روز از هفته‌ی ملی کودک با حضور در کانون پرورش فکری قشم لحظه‌های شادی را تجربه کردند.

بر  این اساس، اجرای نمایش عروسکی آدم کوچولوی گرسنه، سفالگری، مسابقه و بازی، قصه‌گویی و معرفی کتاب از جمله فعالیت‌های کانون قشم در این روز بود.

هفته ملی کودک در ایلام  نیز، با قصه‌های پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها برگزار می‌شود.

نمایشگاه آثار نقاشی، ویژه‌برنامه مذهبی، معرفی شخصیت قصه‌گویان کربلا و... از مهم‌ترین برنامه‌های کانون ایلام، در این هفته به شمار می‌رود.

در کانون کرمانشاه ویژه برنامه هفته ملی کودک شامل بخش‌های متنوعی از جمله نمایش سایه‌ای (آشیانه تیرها)، قصه‌گویی، مسابقه، نمایش فیلم و خوانش بیانیه حقوق کودک و... است که به‌مدت یک هفته در محل سالن آمفی تئاتر مجتمع آفرینش کانون پرورش فکری استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

در استان مرکزی در روز 15 مهر هم‌زمان با آغاز هفته ملی کودک و (روز عشایر و روستا) مربیان و همکاران کانون با حضور در روستای انجیرک و در کنار اعضای کتاب‌خانه سیار روستای انجیرک بهترین روز را شروع کردند.

آشنایی با فعالیت‌های کانون و اجرای برنامه‌هایی مانند کتاب‌خوانی، شعرخوانی، قصه‌گویی و... برای این کودکان از سوی کانون استان مرکزی، انجام شد.

هم‌زمان با آغاز هفته ملی کودک مربیان کانون قاین استان خراسان‌جنوبی، به دیدار کودکان معلول موسسه کوشا رفتند و با برش کیک، آغاز هفته ملی کودک را در کنار آنان جشن گرفتند.

در این دیدار مربیان ضمن بازدید از هنرهای دستی و زیبای بچه‌های این موسسه به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله قصه‌گویی، بازی و کاردستی پرداختند.

هم‌زمان با آغاز هفته‌ی ملی کودک، مرکز شماره7 مشهد میزبان میهمانی از سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهری شهرداری منطقه دو مشهد بود.

انجام فعالیت‌های کتاب‌خانه‌ای از جمله قصه‌گویی با عنوان «لباس سیاه»، معرفی کتاب‌های علمی موجود در مرکز، معرفی و آشنایی بازدیدکنندگان با فعالیت‌های کتاب‌خانه‌ای و نمایش فیلم «آتش‌نشان کوچک» از جمله برنامه‌های اجرا شده در این روز بود.

نمایشگاه آثار هنری اعضای کم توان جسمی و حرکتی در مرکز شماره یک کانون  آذربایجان شرقی افتتاح شد.

هدف از برپایی این نمایشگاه تشویق اعضای عادی کودکان و نوجوانان و فراگیر (کم توانایان جسمی و حرکتی) به تولید آثار فرهنگی، هنری و ادبی است.

موضوع آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه، نماز است و همچنین کودکان با الهام گرفتن از نگاره‌ها، تذهیب و کنده‌کاری‌های مساجد کشور از جمله مسجد کبود و مسجد جامع یزد به خلق آثار هنری پرداخته‌اند.

در نخستین روز از هفته‌ی ملی کودک، مربیان مرکز نمین کانون استان اردبیل، برای نوآموزان مرکز پیش‌دبستان آفاق که به همراه مادرانشان حضور داشتند، برنامه‌های متنوعی را باحال و هوای محرم اجرا کردند.

در ابتدای برنامه مربی مسئول مرکز، در مورد واقعه‌ی کربلا برای بچه‌ها سخنرانی کرد.

وی همچنین، از ثبت‌نام رایگان کودکان و نوجوانان در مرکز نمین به مناسبت هفته‌ی ملی کودک خبر داد و از اولیا خواست بچه‌های خود را در کانون عضو کنند تا در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مرکز شرکت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =