هنرهای تجسمی حافظه کودکان را تقویت می‌کند

مربی غرفه‌ی آموزش هنرهای تجسمی در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک گفت: فعالیت‌های حوزه هنرهای تجسمی علاوه بر رشد خلاقیت در تقویت حافظه بچه‌ها نیز بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، معصومه لطفی‌زاده مربی این بخش با بیان این مطلب گفت: در این غرفه بچه‌ها می‌توانند با آموزش اوریگامی(کاغذ و تا) اشکال مختلف به‌ویژه حیوانات را با استفاده از کاغذهای رنگی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، بسازند.

لطفی‌زاده به فعالیت عروسک‌سازی در این بخش نیز اشاره کرد و افزود: علاقه‌مندان به این هنر نیز می‌توانند با حضور در غرفه‌ی آموزش هنرهای تجسمی به کمک مربیان و با استفاده از نخ کاموا و اسفنج‌هایی مخصوص، عروسک‌های مورد نظر خود را بسازند.

کاغذ و برش فعالیت دیگری است که به گفته‌ی مربی این غرفه در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک به بازدیدکنندگان آموزش داده می‌شود و بچه‌ها می‌توانند با برش‌های مختلف کاغذهای رنگی، نقوش سنتی را طراحی کنند.

لطفی‌زاده هم‌چنین آموزش کلاژ (تکه‌چسبانی) را فعالیت دیگری عنوان کرد که در غرفه‌ی هنرهای تجسمی این نمایشگاه به کودکان و نوجوانان ارایه می‌شود و یادآور شد این فعالیت به گونه‌ای  است که بچه‌ها ابتدا تصویر مورد نظر خود را ترسیم می‌کنند و در ادامه به جای رنگ‌آمیزی آن مدادرنگی یا آبرنگ و... بخش‌های تصویر را با استفاده از تکه‌های کاغذرنگی پر می‌کنند.

این مربی کانون اما مدت زمان حضور بچه‌هایی که از مدارس حضور می‌یابند را بسیار کم دانست که باعث شده بچه‌ها فرصت مناسب برای مشارکت در فعالیت‌ها را نداشته باشند و بر همین اساس از خانواده‌ها دعوت کرد تا در زمانی غیر از زمان مدرسه فرزندان خود را به این نمایشگاه بیاورند تا بچه‌ها بیشتر بتوانند فعالیت‌های مورد علاقه خود را انجام دهند.

نمایشگاه هفته‌ی ملی و روز جهانی کودک از 15 تا 21 مهر 96 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران هر روز از ساعت 9 تا 18 پذیرای کودکان و نوجوانان و خانواده‌هاست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =