نمایشگاه «به پاکی کودکی، به سرخی محرم»

در اولین روز از هفته‌ی ملی کودک، مرکز فرهنگی هنری چناران نمایشگاه «به پاکی کودکی، به سرخی محرم» را برپا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این نمایشگاه در ۱۵مهرماه و در اولین روز از هفته ملی کودک با حضور رئیس دفتر امام جمعه، مشاور امور بانوان فرمانداری، رییس اداره حفاظت محیط زیست و اداره کتابخانه‌های عمومی، معاون فرهنگی اداره ارشاد اسلامی و اداره بهزیستی و همچنین جمعی از کارشناسان اداره آموزش و پرورش افتتاح شد.

زهرا غلامی مربی فرهنگی مرکز هدف از برگزاری این نمایشگاه در هفته ملی کودک را ایجاد فرصتی برای آشنایی دانش‌آموزان و والدین آنان با فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون دانست و گفت: حضور مسوولان شهری در این نمایشگاه موجب هم‌افزایی و افزایش ظرفیت‌های فرهنگی می‌شود و علاوه بر آن با افتتاح نمایشگاهی از دست‌سازه‌های اعضا که در طول تابستان آن‌ها را تهیه کرده بودند، عزت نفس کودکان و نوجوانان افزایش و انگیزه جهت حضور در فعالیت‌های کانونی دو چندان می‌شود.

بخش قابل توجه برای کارشناسان شبکه‌ بهداشت و درمان شهرستان غرفه «کاردستی‌ها با استفاده از وسایل دور ریختنی» بود. آنان به لحاظ محیط زیستی به این غرفه علاقه‌مند شدند و اظهار داشتند این فعالیت علاوه بر ارتقاء قدرت خلاقیت کودکان، نگهداری و حفاظت محیط زیست و استفاده از حداقل امکانات را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد.

نمایشگاه «به پاکی کودکی، به سرخی محرم» شامل غرفه‌های مختلفی از آثار اعضا در زمینه‌های نقاشی، کاردستی با استفاده از وسایل دورریختنی چون دانه‌ها، جعبه‌ها، سنگ‌ها و کاج‌ها، آثار سفال‌گری، دکور انیمیشن‌ها و کارگاه داستان است که با توجه به تقارن هفته‌ی ملی کودک با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) غرفه‌ی معرفی شخصیت نوجوانان واقعه‌ی عاشورا و معرفی کتاب‌های عاشورایی به طور ویژه در این نمایشگاه فعالیت دارد.

این نمایشگاه ار ۱۵ لغایت ۲۱ مهرماه و در هفته ملی کودک برای بازدید عموم و دانش‌آموزان مدارس در مرکز فرهنگی هنری چناران دایر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =