کارگاه «هنر زندگی، ویژه والدین»

هم‌زمان با بزرگداشت هفته ملی کودک کارگاه آموزشی هنر زندگی ویژه والدین در مراکز فرهنگی هنری سیاهکل، کوچصفهان و مرکز شماره 3 کانون رشت برگزار شد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، طی برگزاری این کارگاه‌های سه‌گانه که با همراهی مادران، معلمان و اولیای تربیتی مدارس صورت‌گرفت، شرکت‌کنندگان با عناصر و مولفه‌های زیست سالم و شادمان آشناشدند.

بر همین اساس ضرورت بازنگری و توجه به علاقه‌های فردی برای ارتقای سطح رضایت‌مندی در زندگی و ایجاد پیوند سالم و موثر در ارتباط با اطرافیان، از دیگر مواردی بود که طی برگزاری این نشست‌ها مورد توجه قرارگرفت.

درهمین ارتباط، فریبا دلسوز، مدرس دانشگاه  و خدیجه تقی‌پور، کارشناس فرهنگی کانون استان گیلان ضمن  ارایه‌ی تعاریفی روشن از پروژه‌های ارزش‌مند شخصی، به تبیین راهکارهای ‌مناسب  برای بهره‌گیری از منابع و گنجینه‌های دینی در پیش‌برد برنامه‌های فردی و  ایجاد فضای زیستی پرنشاط پرداختند.

بنابراین گزارش اجرای فعالیت‌های نظری و عملی و هم‌چنین بازی‌های گروهی که به منظور آموزش برداشتن اولین گام زندگی برای شادمانه صورت‌گرفت، ازدیگر بخش‌های این کارگاه آموزشی به شمار می رفت.   

گفتنی است، برنامه‌های پیوسته و هدف‌مند آموزشی و برپایی کارگاهای ویژه خانواده‌ها، به عنوان یکی از شاخصه‌های فعالیت‌های کانون و درمسیر ارتقای سطح آگاهی‌ خانواده‌ها به عنوان حلقه‌های ارتباطی این مجموعه فرهنگی با کودکان همواره مد نظر قرارداشته و دارد.

برهمین اساس آشنایی با مولفه های شاد زیستی و چگونگی تقویت، حفظ و مراقبت از آن با شیوه‌های علمی چندی است در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان دنبال می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =