کد خبر: 273473
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
جمعه‌ی تاریخی در چناران

اعضای مرکز چناران و خانواده‌هایشان از روستای تاریخی رادکان دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در روز جمعه و آخرین روز از هفته ملی کودک، اعضای مرکز چناران به اتفاق خانواده‌هایشان، از اقامتگاه تفریحی- تاریخی کاظمیان، بازنشسته آموزش و پرورش، دیدن کردند و بعد از آن به اتفاق به برج تاریخی رادکان رفتند و از این بنای تاریخی بازدید کردند.

نرگس غلامی مربی فرهنگی مرکز چناران در معرفی بنای باستانی و تاریخی رادکان گفت: این برج در قرن هشتم هجری توسط خواجه نظام‌الملک‌توسی ساخته شد. مهم‌ترین کاربرد این برج نجومی، زمان تحویل سال، تعیین ساعات شبانه روز، و سایر استفاده‌های نجومی بوده که یکی از نکته‌های جالب در این برج موازی بودن سایه‌ی یکی از دیوارهای آن با خط خورشید در زمان اذان ظهر در هر وقت سال می‌باشد.

مربی فرهنگی مرکز در ادامه گفت: بعد از بازدید از برج رادکان، خانواده‌ها به زیارت امامزاده اسماعیل (ع) از نوادگان امام کاظم (ع) در همان روستا رفتند و نماز ظهر را در مسجد جامع رادکان اقامه نمودند.

پس از صرف ناهار از موزه کوچکی که در حیاط اقامتگاه بود دیدن کردند. موزه شامل اشیای قدیمی همچون لباس‌ها، وسایل مربوط به اسب، وسایل خوراک‌پزی، وسایل بازی و لوازم عروسی قدیمی چناران بود.

هدف از این برنامه، آشنایی اعضا با فرهنگ گذشته، آثار تاریخی و گردشگری شهرستان چناران بود. همچنین سعی شد کودکان یک روز به یادماندنی را در پناه خانواده‌هایشان بگذرانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =