کد خبر: 273595
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
اتفاقات خوب برای کودکان نیشابور

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مرکز فرهنگی هنری شماره۱ نیشابور در هفته ملی کودک ضمن میزبانی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، ویژه برنامه‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان شهرستان اجرا کرد.  

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی میهمان کانون

معصومه احسانی‌پناه مربی مسوول مرکز با اعلام این خبر گفت: از چندی پیش مرکز شماره۱ نیشابور به دلیل فرسودگی و مشکلات ساختمانی به صورت نیمه تعطیل درآمده و به همت یکی از خیرین نیشابوری در حال تعمیر و بهسازی می‌باشد.

مربی مسوول مرکز از بازدید حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در هفته ملی کودک، گرمابی از مرکز در حال تعمیر بازدید کرد و گفت: سال‌های ۱۳۵۳ و ۵۴ عضو کانون نیشابور بودم و بهترین خاطرات دوران کودکی‌ام در این مرکز شکل گرفت و تمام تلاشم را برای تسریع در بهسازی ساختمان مرکز به کار خواهم گرفت.

گفتنی است؛ مرکز فرهنگی هنری شماره۱ نیشابور به همت محمدرضا حکمت یکی از خیرین شهرستان در حال تعمیر و بازسازی است.

تجربه امداد و نجات در مرکز یک نیشابور

در پنجمین روز از هفته ملی کودک و در تاریخ ۱۹ مهرماه، مرکز شماره۱ نیشابور میزبان بیش از ۳۰ دانش‌آموز بازدیدکننده و یکی از پرسنل سازمان هلال احمر بودیم.

احسانی‌پناه با اشاره به حضور «معصومه ممهوری» یکی از پرسنل بخش امداد و نجات سازمان هلال احمر شهرستان در جمع دانش‌آموزان بازدیدکننده افزود: آموزش مهارت‌های ایمنی به کودکان، به منظور افزایش توان و قابلیت کودک در حفظ سلامت خود از جمله اهداف تربیتی در سیستم آموزشی ماست.

ممهوری ضمن معرفی سازمان هلال احمر، درباره اهمیت آشنایی کودکان با کمک‌های اولیه در مواقع بروز حادثه نکات ارزشمندی را بیان کرد. آموزش کمک‌های اولیه در زمان ایجاد جراحت از جمله برنامه‌هایی بود که به صورت عملی به کودکان آموزش داده شد.

گفتنی است؛ این برنامه با هدف افزایش توان و قابلیت کودک در حفظ سلامت خود و دادن آگاهی در زمینه کمک‌های اولیه به آن‌ها برگزار شد.

هفته ملی کودک در جمع بچه های روستای رحمت‌آباد

در آخرین روزهای هفته ملی کودک، مربیان مرکز ثابت و پستی کانون نیشابور با حضور در جمع دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار و در روستای رحمت‌آباد این شهرستان، برنامه‌های متنوعی را اجرا کردند و لحظات خوشی را به آنان هدیه کردند.

معصومه احسانی‌پناه مربی مسوول مرکز ۱با اعلام این خبر گفت: در پنجمین روز از هفته ملی کودک و در تاریخ نوزدهم مهرماه به اتفاق جمعی از همکاران، با حضور در جمع دانش‌آموزان مدرسه «شهید رحمت الله چمبری» واقع در روستای رحمت‌آباد، فعالیت‌های شاد و مفرحی را برای آن‌ها اجرا کردیم.

احسانی پناه افزود : در این برنامه «جواد قوامی نژاد»، معاون مدیر کل و مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان، به همراه معاونان پرورشی و آموزش ابتدایی این اداره و ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا حضور داشتند و هفته ملی کودک را به دانش‌آموزان تبریک گفتند.

مربی مسوول مرکز۱نیشابور ادامه داد: با توجه به این‌که هفته ملّی کودک فرصت مغتنمی است که مراکز کانون با اجرای فعالیّت‌های ویژه، زمینه‌ی نشاط، خلاقیّت و پروش فکر و اندیشه را برای کودکان فراهم کنند؛ در همین راستا و در برنامه امروز تعداد زیادی از کودکان از برنامه هایی چون نمایش فیلم، کارگاه‌های ادبی و نقاشی، بهره‌مند شدند.

احسانی‌پناه در پایان خاطرنشان کرد: توزیع آش که به همت مربیان کانونی تهیه شده بود پایان‌بخش برنامه‌های فرهنگی در روستای رحمت‌آباد بود.

قدردان فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدا و ایثارگران هستیم

در هفته ملی‌کودک تعدادی از اعضای فعال و مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره۱ نیشابور روز پنج‌شنبه ۲۰ مهرماه به دیدار خانواده «شهید محمد حسین عزیزآبادی» رفته و از  فرزند و خانواده صبور او دلجویی کردند.

معصومه احسانی‌پناه با بیان این مطلب که این دیدار در راستای تکریم مقام شهدا و قدردانی از صبر و شکیبایی خانواده آنان انجام شد گفت: تجلیل از مقام رفیع شهدا و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آن عزیزان سفر کرده و پیمودن راه آن‌ها و انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های بعد، بی شک یکی از مهم‌ترین مسوولیت‌های ماست.

احسانی‌پناه در پایان گفت:  با توجه به ضرورت یادآوری این رشادت‌ها و فداکاری‌ها به کودکان این مرز و بوم و تاکید بر این مطلب که آرامش و امنیت امروز را مدیون گذشت و ایثار دیروز شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی هستیم این دیدار در هفته ملی کودک انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =