کد خبر: 273715
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
«وقت بازی، مواظبم باش!»

ویژه برنامه «وقت بازی، مواظبم باش» به مناسبت هفته ملی کودک به همت مربیان مرکز فرهنگی هنری چناران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در چهارمین روز از هفته ملی کودک که به عنوان «کودک، ایمنی و سلامتی» نامگذاری شده بود، مرکز فرهنگی هنری چناران در ویژه‌برنامه‌ای با همکاری و مشارکت اداره ورزش و جوانان و سازمان جمعیت هلال‌احمر شهرستان مسابقه «بازی‌های ورزشی و آموزش ایمنی در بازی» را برگزار کرد.

 نرگس غلامی مربی فرهنگی مرکز با اعلام این خبر گفت: با همکاری یکی از مدارس شهرستان و در سالن ورزشی «جهان پهلوان تختی» این برنامه اجرا شد که در ابتدا کانون و فعالیت‌های آن به شرکت‌کنندگان در این برنامه معرفی شد.

پیله‌چیان کارشناس امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر راجع به «ایمنی در بازی» به اعضا و مربیان کانونی تاکید کرد به منظور پیشگیری از خطر، اولین و مهم‌ترین نکته در بازی و ورزش استفاده از لباس مناسب است. او اظهار داشت اگر به نظم در بازی توجه شود و بازیکنان از اصول بازی تبعیت کنند می‌توان مانع از بروز خطر و آسیب در حین بازی شد.

کارشناس امداد و نجات سازمان هلال‌احمر به صورت عملی روش‌های ایمن چون «روش حمل با چهار مچ»، «حمل با دو مچ» و «حمل یک پا و یک دست» را برای حمل یک‌نفره مصدوم به خارج از فضای بازی آموزش داد.

صداقت کارشناس اداره‌ ورزش و جوانان نیز بازی‌های ورزشی مانند دوی ایستگاهی، پرتاب حلقه و پرتاب دیسک را به اعضای آموزش و از آنان خواست در قالب گروه‌های ورزشی به بازی بپردازند.

هدف از این برنامه معرفی کانون و فعالیت‌های آن و جذب عضو، ایجاد روحیه‌ نشاط و سرگرمی در بین اعضا، اهمیت دادن به بازی در کنار آموزش و درس و رعایت نکات ایمنی در بازی به اعضا، بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =