فعالیت‌های کانون در جامعه یک نیاز و ضرورت است.

اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر نیشابور در هفته کتاب و کتاب‌خوانی میزبان جمعی از مربیان کانونی بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این نشست در بیست‌وچهارمین روز از آبان‌ماه و هم‌زمان با روز کتاب و کتاب‌خوانی  در محل شورای اسلامی شهر نیشابور برگزار شد.

معصومه احسانی‌پناه نماینده کانون در شهرستان هدف از برگزاری این نشست را افزایش همکاری و بررسی مشکلات و ارائه گزارش عملکرد فعالیت‌های کانون عنوان کرد و گفت: ابوالقاسم اثنی‌عشری مربی پیشکسوت کانون، ثریا یوسفی مربی مسوول مرکز شماره ۲ و مهسا اثنی‌عشری مسوول کانون زبان نیشابور در این جلسه حضور داشتند و هر کدام ضمن معرفی فعالیت‌های انجام شده در حوزه کاری خود، مشکلات و موانعی که بر سر راه تحقق اهداف‌ سازمان وجود داشت را مطرح کردند.  

اثنی‌عشری ضمن بیان تاریخچه و قدمت کتاب‌خانه‌های کانون در شهرستان، به برخی از نیازها و مشکلات موجود اشاره کرد و گفت:از خدمات ارزنده محمدرضا حکمت، خیر مردمی که در بهسازی مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون نیشابور همکاری گسترده‌ای دارد قدردانی می‌کنم. اما انتظار داریم همان‌طور که در آموزش و پرورش مدارس فرسوده تخریب و بازسازی می‌شوند، مراکز کانون که قدمت بیش از چهل سال را دارند و دچار آسیب و فرسودگی شدند نیز از اعتبارات دولتی و با همکاری و تعامل اداره کل بهسازی و نوسازی مدارس بهسازی شوند.

اثنی‌عشری با توجه به نقش کانون و تاثیرات مثبت فعالیت‌های آن در امور فرهنگی شهر به اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: امروز اگر قصد دارید که به نوعی در حوزه مسائل فرهنگی سرمایه‌گذاری کنید، چه در زمینه‌ی مباحث مربوط به خانه‌های فرهنگ و چه در سازمان فرهنگی ورزشی، بیایید از تجربه‌ها و ظرفیت‌های کانون پرورش فکری استفاده کنید. به کتابخانه‌های کانون بها بدهید و حوزه‌های فرهنگی‌ را به فعالیت‌های کانون نزدیک کنید.

احسانی‌پناه مربی مسوول مرکز شماره ۱ شهرستان ضمن اشاره به موقعیت فعلی فروشگاه محصولات فرهنگی کانون و محدود شدن سالن نمایش کانون، از متولیان فرهنگی شهرستان خواست، زمین مناسبی در اطراف مرکز برای ساخت فروشگاه کانون اختصاص دهند تا محصولات فرهنگی و لوازم‌التحریر مناسب با فرهنگ اسلامی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گیرد

در ادامه جلسه یوسفی مسووول شماره  کانون نیشابور۲ نیز به فضای نامناسب و غیر استاندارد کتابخانه فعلی مرکز شماره ۲ اشاره نمود و خواستار اجرا شدن تمهیداتی برای تبدیل مرکز به موقعیتی مناسب بود و مسوول کانون زبان نیشابور نیز ارائه خدمات تبلیغاتی برای آشنایی همشهریان با این مرکز آموزشی را در سطح شهر خواستار شد.

در پایان، رضا مهرداد، عضو کمسیون فرهنگی شورای شهر ضمن تشکر از فعالیت‌های خوب کانون در شهرستان گفت: فعالیت‌های کانون در حوزه فرهنگی، هنری و ادبی نیاز فرهنگی جامعه را تامین می‌کند و ضرورت حضور آن بعد از چهل سال، امروز بیشتر احساس می‌شود. این خواسته‌ها منطقی است و تلاش داریم تا آنجا که در توان اعضای شورای شهر است در خصوص تامین فضای مناسب به کانون با نگاه مثبت پیگیری کنیم.

هادی ترقی، عضو دیگر کمسیون فرهنگی شورای شهر، با اشاره به سابقه عضویتش در کانون شماره۱ نیشابور و حضور در کلاس‌های نمایش و تئاتر آن، خاطر نشان کرد: از آنجا که شورا نقش سیاستگذاری و کارهای زیر بنایی دارد، مطمئنا با رویکردی مثبت مسائل مربوط در این حوزه‌ را دنبال خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =