زمینه توجه بیشتر به کودکان و حقوق آنها را فراهم کنیم

محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری ودبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک آمادگی خود را ازحمایت برنامه ها و مطالبات اعضای کودک ونوجوان لرستان اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان: کارگروه تخصصی بانوان و خانواده وکنوانسیون حقوق کودک باحضورمعاون حقوق بشرو اموربین الملل وزارت دادگستری ودبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وهیئت همراه، استاندارلرستان ومعاونین، مدیرکل اموربانوان استانداری ودبیرکنوانسیون حقوق کودک دراستان، فرماندارخرم آباد، مدیرکل وکارشناسان وتعدادی از اعضای فعال کانون پرورش فکری ومدیران دستگاه های اجرایی درسالن کنفرانس استانداری لرستان برگزارشد.

در این جلسه محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری ضمن تقدیراز فعالیت های کانون پرورش فکری درجهت رشد استعدادهای آینده سازان ایران اسلامی واجرای برنامه های متنوع درطول سال، آمادگی خود را ازحمایت برنامه های ارایه شده توسط مدیرکل کانون لرستان و مطالبات اعضای کودک ونوجوان حاضر که به نمایندگی ازکودکان لرستان عنوان شد اعلام کرد.

عباسی افزود: از 2 میلیارد کودک در دنیا حدود یک میلیارد نفر به نحوی در معرض خشونت ، آزار و تنبیه هستند در این راستا مجامع بین المللی وارد کار شده و در آینده نزدیک نیز پروتکلی به همین منظور در کشور مالت و با حضور کشورهای مختلف ایجاد می شود.

عباسی با بیان اینکه بیش از 23 میلیون نفر ، معادل یک سوم جمعیت کشور را کودکان و نوجوان تشکیل می دهد ادامه داد: متاسفانه نگاه به کودک در جامعه، دیدگاه عاطفی و احساسی است که موجب اخذ تصمیم های آنی و زودگذر می شود که به همین منظور باید با تغییر رویکرد اساسی و گذر از نگاه احساسی به سمت دیدگاه حق مدارانه، زمینه را برای توجه بیشتر به کودکان و حقوق آنها فراهم کرد.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری با اشاره به اینکه در مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، 18 دستگاه متولی مشخص شده، گفت: کانون پرورش فکری درحوزه کودک ونوجوان خوب فعالیت های خوبی دارد ووظیفه ما نظارت، پیگیری و پایش حقوق کودکان است و دستگاههای مجری باید رسالت خود را انجام دهند.

عباسی فضای مجازی رامهمترین مخاطرات کنونی درحوزه کودک دانست و بیان کرد: بیشترین حجم آسیب های اجتماعی و قربانیان این حوزه را کودکان تشکیل می دهند.

عباسی گفت: باید درخصوص آسیب های اجتماعی، از ظرفیت سازمان های مردم نهاد کمک گرفت چراکه اگر دولت نجری خوبی در این حوزه بود، وضعیت فعلی ایجاد نمی شد.

وی افزود: توجه به هماهنگی و هم افزایی دستگاهها، فرهنگ سازی و آموزش خودمراقبتی به کودکان باید در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =