مرگ طبیعت «پایان رویاها»ست

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان پوسان در حالی به کار خود پایان می‌دهد که فیلم «پایان رویاها» از تولیدات سال 2017 کانون پرورش فکری در مراسم گشایش آن به نمایش در آمد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان پوسان کره جنوبی با هدف گسترش سطح فرهنگ کودکان و نوجوانان از طریق نمایش فیلم‌های متنوع قصد دارد بخشش و تنوع فرهنگی را به کودکان، نوجوانان و خانواده‌هایشان آموزش دهد.

این جشنواره روز 20 تیر (11 ژولای 2018) کار خود را در مرکز سینمایی پوسان آغاز کرد و روز 26 تیر پایان می‌یابد.

بر همین اساس، در زمان نمایش فیلم «پایان رویاها» ساخته محمدعلی طالبی در این جشنواره، لعیا پالیزبان مدیر تولید این اثر به سوال‌های مخاطبان پاسخ داد.

محمدعلی طالبی نیز در گفت‌وگویی که با راینا پارک مدیر روابط عمومی جشنواره انجام داده است، خاطرنشان کرد: موضوع این فیلم واقعیتی است که می‌تواند در همه جای دنیا اتفاق بیفتد. «کودک»ی کار اشتباهی را انجام می‌دهد و آن را از خانواده پنهان می‌کند، بنابراین دردسرهای او شروع می‌شود .طالبی افزود: در این فیلم سعی کردم به کودکان و والدین آن‌ها آموزش دهم که چگونه ‌باید با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند.

به گفته طالبی، محمودخان پیرمرد سپید موی همسایه در واقع نمادی از شخصیت خود من است و دغدغه‌های مرا برای ساخت این فیلم بازگو می‌کند. او نماد انسانی است که به طبیعت و حیوانات و انسان‌ها احترام می‌گذارد و دوست دارد که آدم‌ها در صلح و صفا زندگی کنند. نظیر چنین افرادی در دنیا زیاد هستند که گرفتار آدم‌های جنگ طلب و زورگویی می‌شوند که می‌خواهند همه چیز را با اسلحه و زور پیش ببرند.

کارگردان فیلم «پایان رویاها» در ادامه توضیح داد: عنوان این فیلم برای آرش (بازیگر کودک) است، کره اسب دوست داشتنی او) تیز پا (برای همیشه از دست کسانی که می‌خواهند او را به دام بیاندازند یا با اسلحه بزنند، می‌گریزد و به اعماق جنگل پناه می‌برد. این برای آرش به منزله‌ی پایان همه‌ی رویاهای اوست، به نظر من مرگ و نابودی طبیعت و موجودات زنده می‌تواند پایان رویاهای همه ما باشد، با این‌همه امید پسرک برای ادامه زندگی به پایان نمی‌رسد، محمودخان پیرمرد دانا تلسکوپی را به آرش می‌دهد تا با نگریستن به جهان بی‌انتهای بالای سرش مفهوم بزرگتری از زندگی را کشف کند .

گفتنی است «پایان رویاها» پیش از این در جشنواره‌های بین‌المللی همچون فیلم کودکان و نوجوانان زلین چک، فیلم داکا بنگلادش، فیلم کلکته، فیلم‌های کودکان شیکاگو، فیلم سبز ایران، فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان و... به نمایش در آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =