کد خبر: 280230
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
بازدید 1122
زلالای خوانش آثار، در انجمن ادبی مرکز ماسال

انجمن ادبی «آفرینش» مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به میزبانی مرکز فرهنگی هنری ماسال برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، در این نشست که به‌منظور ایجاد بسترهای مناسب برای ورود اعضای کارگاه‌های ادبی کانون به جامعه ادبی و هم چنین ایجاد فرصت جهت هم‌نشینی کودکان و نوجوانان با چهره‌های ادبی استان برگزارشد، مربیان و جمعی از اعضای به‌ قالب رسیده کارگاه‌های ادبی کانون حضورداشتند.

برپایه این گزارش شاعر، نویسنده و مسوول انجمن ادبی شهرستان ماسال نخستین میهمان این برنامه بود که به اهمیت برگزاری این نشست و هم چنین، نقش ارزش‌مند کانون در ایجاد پیوند میان اعضا با فعالان عرصه‌ی ادبیات اشاره کرد.

سجاد رحمانی در عین حال برپایی انجمن‌های ادبی با حضور نسل کودک و نوجوان را فرصتی برای افزایش دایره‌ی واژگانی حاضران و عام‌ترشدن مفاهیم موجود در نظم و نثر اعضا دانست.

سجاد رحمانی، مسوول انجمن ادبی شهرستان ماسال

او هم چنین خواستار افزایش گستره‌ی خیال‌ورزی اعضا شد و به کودکان و نوجوانان عضو کارگاه های ادبی کانون توصیه‌کرد که جهانی بیندیشید و با خلق اثرهای خوب، تخیل مخاطب را به فعالیت دعوت کنند.

سید مومن منفرد نیز بومی‌گرایی و توجه به اشعار و داستان های فولکلور را در عرصه ادبیات ضروری خواند و آشنایی با ادبیات بومی و محلی را بستری مناسب برای حرکت کودکان و نوجوانان در جهت ارایه آثار خود به زبان فارسی عنوان‌کرد.

سید مومن منفرد، شاعر و نویسنده

شاعر و نویسنده میهمان برنامه در این میان با ابراز خرسندی از خوانش اشعار و داستان‌های محلی توسط اعضا گفت: این امر بیان گر توجه روز افزون به فرهنگ بومی و نویدبخش ارایه‌ی آثاری فاخر در سطح ملی و بین‌المللی  است.

حسین مرادی کوره‌جانی نیز دیگر میهمان این نشست بود که به ضرورت‌های بهره‌گیری کودکان و نوجوانان از دیدگاه‌های صاحب نظران عرصه ادبیات و هم چنین مطالعه کتاب‌های مفید اشاره‌کرد.

حسین مرادی، شاعر و نویسنده

این نویسنده و شاعر گیلانی در ادامه سخنان خود به نقش و جایگاه واژه‌گزینی و هم چنین لزوم شناخت ساختار یک داستان مناسب پرداخت و آشنایی با نمادهای هرمنطقه را در خلق اثر مهم برشمرد.

تشویق اعضا به بهره‌گیری مناسب از نشست‌های ادبی کانون، دیگر محور سخنان مرادی بود و وی با مقایسه امکانات دوران کودکی خود با فرصت‌های کودکان امروزی، از آینده سازان ایران اسلامی دعوت‌کرد تا با حضور در چنین برنامه هایی به افزایش آگاهی های ادبی خود کمک کنند.

حمیراخدابنده، کارشناس مسوول ادبی کانون گیلان

کارشناس مسوول واحد آفرینش های ادبی کانون نیز در این نشست اولویت‌های این مجموعه فرهنگی در برپایی کارگاه‌های ادبی را یادآورشد و آشنایی با داشته‌های فرهنگی و بهره‌گیری حاضران از دانش شخصیت‌های ادبی را از جمله اهداف کانون در این مسیر عنوان‌کرد.

حمیراخدابنده توضیح داد: ایجاد علاقه در مخاطبان، یادآوری چگونه و چطور نوشتن و سرودن می‌تواند به توانمندسازی اعضا کمک‌کند. 

این شاعر و نویسنده گیلانی در پایان توصیه‌هایی برای کودکان و نوجوانان داشت و با تاکید بر لزوم حفظ علاقه‌مندی و استمرار در مسیر فعالیت‌های ادبی، از آنان خواست مطالعه کرده و برای رسیدن به موفقیت پشتکارداشته باشند.

 بنابراین گزارش، خوانش آثار ادبی از سوی اعضا و بهره‌گیری از  دیدگاه‌های شاعران و نویسندگان حاضر، از دیگر برنامه‌های انجمن ادبی «آفرینش»  منطقه ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان بود.

شایان ذکر است انجمن ادبی «آفرینش» به‌همت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون گیلان در پنج منطقه رشت، رستم آباد، ماسال، لنگرود و رضوانشهر برگزارمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =