کد خبر: 281599
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
بازدید 570
حال و هوای مراکز کانون گیلان عاشورایی است

فرارسیدن ماه محرم الحرام و حال و هوای عاشورایی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان گیلان فرصتی ارزش‌مند برای مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی فراهم‌آورد تا با بهره‌گیری از فعالیت‌هایی خلاقانه و هدف‌مند، به انتقال آموزه‌های تربیتی این حماسه‌ی بزرگ به کودکان و نوجوانان بپردازند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، بهانه برای سخن گفتن از حماسه‌ی بزرگ کربلا و به تصویرکشیدن رخدادهای ماندگار آن، همیشگی است و در این میان حال و هوای عاشورایی ماه محرم الحرام، فرصتی مغتنم فراهم‌ساخته تا مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری با استفاده از ابزارهای فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی، مفاهیم و ارزش‌های قیام حسینی را به کودکان و نوجوانان ایران اسلامی یادآورشوند.

گستردن «سفره‌ حاجت» در کانون لنگرود

برهمین اساس، مرکز فرهنگی هنری لنگرود به مناسبت ایّام سوگواری سرور و سالارشیهدان، امام حسین(ع)، ویژه‌برنامه‌ی«سفره حاجت»را با همراهی اعضای پسر و دختر خود برگزارکرد.

برپایه این گزارش، مربیان طی برگزاری این ویژه‌ برنامه، پیرامون اهمیت ماه محرم و نقش قیام امام حسین (ع) درپاس‌داشت دین مبین اسلام برای کودکان و نوجوانان سخن‌گفتند و دراین میان پیشینه‌ی برگزاری مراسم سوگواری سرور و سالار شیهدان را برای آنان تشریح‌کردند.

پرده‌خوانی وقایع عاشورا و بیان رشادت‌های اهل بیت و یاران باوفای امام حسین (ع) از دیگر برنامه‌های مربیان کانون پرورش فکری لنگرود بود که با خوانش‌شعر، مداحی، سینه‌زنی و هم‌چنین گستردن سفره‌ی نذری همراه‌شد.

شورعاشورایی کودکان رستم‌آبادی

مرکز فرهنگی هنری رستم‌آباد نیز با هدف انتقال آموزه‌های تربیتی قیام حسینی به مخاطبان، ویژه‌برنامه‌ی «شورعاشورایی» را با حضور کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برگزارکرد.

در این مراسم که با ابراز ارادت حاضران به امام‌حسین (ع) و نقش‌آفرینان حماسه‌ی کربلا همراه‌بود، مربیان افزون بر فضاسازی مناسب مرکز،  به تبیین دلایل شکل‌گیری نهضت عاشورا، معرفی شهدای واقعه‌ی کربلا و هم‌چنین شعرخوانی، معرفی کتاب و قصه‌گویی پرداختند.

براساس این گزارش، پرده‌خوانی وقایع قیام حسینی از دیگر برنامه‌های این روز بود  و در ادامه نیز مربیان و اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی هنری رستم‌آباد ضمن نوحه‌خوانی و زنجیرزنی، به ساحت مقدس شهیدان و حماسه‌آفرینان کربلا ادای احترام‌کردند.

کودکان کربلا به روایت کودک کانونی

مسجد جامع بخش لشت نشای شهرستان رشت نیز به دعوت حجّت الاسلام و المسلمین علی رنجبر، امام جمعه این بخش، میزبان اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود.

این دعوت در راستای برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی صورت‌گرفت و طی آن«سیده سعیده ابراهیمی»، عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری لشت نشاء به قصه‌گویی و روایت نقش‌آفرینی کودکانی چون علی اصغر(ع)  به عنوان نماد تربیتی و نشانگر حقانیت قیام عاشورا پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =