کرمان میزبان مرحله منطقه ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه ای گویی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از میزبانی استان کرمان برای برگزاری مرحله منطقه ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در 6 و 7 آذرماه سالجاری خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل  کانون استان کرمان؛ محسن روحی شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره  بین المللی قصه گویی در کرمان با تقدیر از مسئولان استان در برگزاری این جشنواره گفت: برخلاف سایر جشنواره ها که مسئولان را برای حضور در آیین های افتتاحیه و اختتامیه دعوت می شدند؛ در این جشنواره برای شنیدن قصه گویی ها از آن ها دعوت شد.

وی از بارگذاری 298 اثر از استان کرمان در سایت بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی خبرداد و  افزود: از این تعداد 190 اثر در در بخش 90 ثانیه ای و 103  قصه در بخش تخصصی جشنواره داوری شدند که 25 قصه گو در مرحله استانی برای حضور در مرحله منطقه ای  با هم رقابت کردند.

مدیرکل کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان تصریح کرد: از زمان فراخوان این جشنواره 40 جشن قصه گویی در مراکز کانون استان کرمان برگزار شده که چهار هزار کودک و نوجوان در سطح استان از این  قصه گویی ها بهره مند شدند.

وی از میزبانی استان کرمان برای برگزاری مرحله منطقه ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در 6 و 7 آذرماه سالجاری خبرداد و گفت: قصه گو از استان های سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان برای راهیابی به مرحله کشوری با هم رقابت خواهند کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان یادآورشد: برای پنج برگزیده مرحله استانی اکرمان در این جشنواره  دوره آموزشی با حضور هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده کتاب های کودک برگزار می شود.

روحی با اشاره به اینکه خوشبختانه استان کرمان طی دو سال گذشته  دارای نماینده و رتبه برتر در مرحله بین المللی بوده است خاطرنشان کرد: امیدواریم در سالجاری نیز به این موفقیت دست یابیم وبه  برگزیدگان کرمانی در مرحله بین المللی جشنواره یک سفر کربلا اهدا می شود.

وی با اشاره به برنامه های جنبی در کنار مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی در کرمان  گفت: همزمان با برگزاری مرحله استانی  جشنواره ؛ قصه گویی ها توسط قصه گوهای جشنواره در سطح شهر کرمان برگزار شد.

رئیس خانه هنرمندان استان کرمان نیز در این آیین  با اشاره به اهمیت قصه گویی گفت: آینده سرزمین ما به نیروی انسانی و فرزندان ما بستگی دارد .

‌عبدالرضا قراری با طرح این سوال مبنی براینکه از ظرفیت فرهنگی و سعدی در فرهنگ سازی معاصر تا چه اندازه استفاده شده است افزود: مربیان در حوزه تربیت نسل های آینده تاریخ این سرزمین و زبان و بنیان فرهنگی را به کارگیرند.

وی با بیان اینکه یکی از چالش های فرهنگی این است که خلاقیت را از فرزندان می گیرند تصریح کرد: استدالال، پرسش و خلاقیت در نام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نهادینه شده است وساختار آن به گونه ای برنامه ریزی شده که عنصر خلاقیت در آن وجود دارد .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =