برگزاری نشست تخصصی کتاب خوانی در رشت

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با برگزاری نشست تخصصی کتاب‌خوانی، به استقبال بیست و ششمین دوره‌ی هفته کتاب جمهوری اسلامی رفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، ویژه‌ برنامه‌های هفته کتاب با شعار «حال خوش خواندن» از ۲۱ آبان تا ۱ آذر ۱۳۹۷ در مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور برگزارمی‌شود و مربیان این مجموعه در قالب فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری به ترویج و توسعه‌ی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی درجامعه، به‌ ویژه در میان کودکان و نوجوانان می‌پردازند.

درهمین حال افزایش و به‌روزرسانی آگاهی‌های مربیان کانون پرورش فکری نیز در این هفته مد نظر قراردارد و دراین میان برنامه‌ریزی‌ هدف‌مندی جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برپایی نشست‌های تخصصی کتاب‌محور با حضور استادان و کارشناسان این حوزه صورت‌می‌گیرد.

برهمین اساس کانون استان گیلان در آستانه بیست و ششمین دوره‌ی هفته کتاب جمهوری اسلامی به‌استقبال این ایام رفت و ۵۰ نفر از مربیان شرکت‌کننده در طرح خلاق کتاب‌خوانی، با شیوه‌های مناسب علاقه‌مندسازی کودکان و نوجوانان به مطالعه بیش از پیش‌آشناشدند.

معاون فرهنگی کانون استان گیلان در آغاز این نشست با بیان روایتی از رسول اکرم (ص) و امام علی (ع)، به ارایه تعریف دانش از منظر این بزرگان پرداخت و با تاکید بر برتری علم ادیان بر ابدان گفت: علم ادیان دانشی است که می‌تواند بسترهای مناسبی را برای افزایش گستره‌ی آگاهی‌های ‌ انسان جستجوگر را فراهم‌کند.

ضیاء غیوری، معاون فرهنگی کانون گیلان

 ضیاء غیوری در ادامه، مطالعه و کتاب‌خوانی را گامی در مسیر کسب این علم دانست و به حاضران توصیه‌کرد افزون بر علم‌آموزی، برای  انتقال آموزه‌ها به نسل کودک و نوجوان تلاش‌کنند.

مدرس این نشست نیز سخنان خود را با تبیین اهمیت مطالعه کتاب از سوی مربیان آغاز کرد و با بیان این که آشنایی افزون‌تر مربی با کتاب‌های مختلف می‌تواند به ارتقای توان‌مندی‌های وی در جهت آموزش مهارت‌های زندگی به مخاطبان کمک‌کند، افزود: «مربی هراندازه نسبت به کتاب آگاهی بیشتری داشته‌باشد، در مسیر آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان موثرتر به ایفای نقش خواهدپرداخت.»

قربانعلی یحیایی درهمین زمینه، بهره‌گیری ازکتاب برای مهارت‌آموزی به نسل کودک و نوجوان را دارای اهمیت دانست و تصریح‌کرد: مربیان می‌توانند با مطالعه و تهیه فهرست کتاب‌هایی که برتقویت مهارت  تاکیددارد و استفاده از فعالیت‌های مختلفی چون: اجرای تمرین‌های کارگاهی به افزایش توان‌مندی‌های اعضا کمک‌کنند.

رئیس انجمن روان‌شناسان تربیتی استان گیلان هم‌چنین به روش‌های مناسب در برخورد با کودک و نوجوان پرداخت و ارتباط عاطفی و آشنایی با پیشینه خانوادگی و رحیه مخاطب را در شناخت علاقه‌مندی‌های مخاطب و ایجاد علاقه در وی برای مطالعه کتاب موثر ارزیابی‌کرد.

برپایه این گزارش، اجرای فعالیت ‌کارگاهی و ارایه‌ طرح‌های خلاقانه از سوی شرکت‌کنندگان که با هدایت میهمان این نشست صورت‌گرفت، اهدای لوح سپاس به حاضران و بازدید از نمایشگاه آثار کتاب‌محور، بخش‌های پایانی این نشست تخصصی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت بود.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =