روز شهر«باران‌های نقره‌ای» گرامی داشته‌شد

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، «روز رشت» را گرامی‌داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، هم‌زمان با ۱۲ دی ماه و در سال‌روز انتخاب شهر رشت از سوی سلسله صفویه در سال ۹۳۶ خورشیدی به عنوان مرکز استان گیلان، ویژه‌برنامه‌ای در مرکز فرهنگی هنری مجتمع رشت برگزارشد.

طی این ویژه‌برنامه که باعنوان «شهر باران‌های نقره‌ای» و با همراهی اعضا و خانواده های آنان صورت‌گرفت، مربیان به پیشینه‌ی این شهر مهم شمالی پرداختند و اهمیت آن را به عنوان شهری در مسیر جاده ابریشم مورد توجه قراردادند.

پیشگامی این شهر برای حرکت در مسیر مدنیت، تشریح موقعیت جغرافیایی رشت در همسایگی آبراه پیربازار و نزدیکی آن با دریای کاسپین، دیگر بخش سخنان مربیان برای حاضران بود و در این میان، اعضا و خانواده‌ها با نقش محوری گذشته شهر رشت، به عنوان دروازه اروپا آشناشدند.

درهمین حال معرفی مکان‌های مذهبی و تاریخی این شهر برای حاضران، اجرای سرود محلی«اَمی گیلان»  و معرفی کتاب «کشاورز و غریبه» به زبان گیلکی، از جمله‌ی برنامه‌ها مربیان و اعضای مرکز بود که با اجرای موسیقی فولکلور و هم‌خوانی شعرهای محلی مردم گیلان همراه‌شد.

برپایه‌ی این گزارش، اجرای مسابقه با موضوع «جاذبه‌های شهر رشت» و اهدای بسته‌های فرهنگی به کودکان و نوجوانان، بخش پایانی این ویژه‌برنامه در مرکز فرهنگی هنری کانون رشت محسوب‌می‌شد.

گفتنی است به همین مناسبت، ویژه‌برنامه‌هایی نیز در مراکز فرهنگی هنری شماره ۱، ۲، ۳ کانون رشت و هم‌چنین مراکز فرهنگی هنری کوچصفهان و لشت‌نشاء برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =