بررسی طرح تدوین کتاب کار ادبی در دومین نشست فصلی مربیان ادبی کانون استان

دومین نشست فصلی مربیان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با محوریت بررسی طرح تدوین کتاب کار ادبی در شهرکرد تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان چهار محال و بختیاری: دومین نشست فصلی مربیان ادبی کانون با حضور مربیان ادبی استان، کارشناسان ستادی و کارشناس مسئول فرهنگی، کانون برگزار شد.

بر اساس این خبر: طرح تدوین کتاب کار ادبی از جمله برنامه های پیش بینی شده کانون در حوزه ی ادبی است که مربیان کانون با بررسی پنج کتاب زیر ساختی در حوزه آموزش ادبیات با عنوان راهنمای عملی نمایش نامه نویسی، گونه های نو آوری در شعر معاصر ایران، روزنه، آموزش داستان نویسی سطح یک و دو به خلق ایده های نو جهت هدایت کارگاه های ادبی خواهند پرداخت.

در این نشست طرح های خلاق و کارگاه های ادبی شعر و داستان مربیان ادبی بررسی و تحلیل شد و راهکارهایی جدید برای برگزاری این کلاس ها به مجریان این طرح ها پیشنهاد شد.

تحلیل آماری کارگاه های ادبی و پیش بینی حضور اعضای فعال در این کارگاه ها از دیگر برنامه های اجرا شده در این نشست محسوب می شد.

روند اجرای انجمن های ادبی مراکز کانون بررسی و برنامه ریزی های متناسب برای عملی کردن و اجرای این برنامه ها نیز در این نشست پیش بینی  شد.

ثبت فعالیتهای ادبی در سیستم نرم افزاری و مستندات آماری اعضا، پیگیری و تهیه ی آرشیو فعالیت های ادبی، پاسخ دهی به فراخوان های ادبی و... از دیگر مباحث مطروحه در این نشست بود.

گفتنی است بخش ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با همکاری 12 نیروی ادبی در 17 مرکز فرهنگی هنری ثابت و 12 روستا در بخش مکاتبه ای سالانه بیش از 5 هزار کودک و نوجوان را تحت پوشش فعالیت های ادبی خود قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =