جشنواره پویانمایی را به استان‌های ایران ببریم

یک عضو هیات مدیره آسیفا پیشنهاد داد که جشنواره پویانمایی تهران در استان‌های دیگر کشور برگزار شود تا جوانان دیگر شهرها هم بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

مهرداد شیخان از اعضای هیات‌ مدیره انجمن سینمایی فیلم‌سازان انیمیشن ایران (آسیفا) که از همان دوره‌های نخست جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران موفق به کسب جایزه از این رویداد شده گفت: این جشنواره امروز تبدیل به تخصصی‌ترین جشنواره آثار انیمیشنی اعم از کوتاه، تجربی، تلویزیونی و سینمایی در ایران شده است و از این منظر به‌شدت جایگاه بالایی دارد.

وی افزود: جوانان و نوآمدگان انیمیشن ایران توجه و علاقه بسیاری به جشنواره پویانمایی تهران دارند و این استقبال همگام با روند رشد انیمیشن ایران در هر دوره از جشنواره بیشتر هم شده است.

شیخان با تاکید بر این‌که اگر جشنواره هم‌زمان در تهران در شهرهای دیگر فعال باشد شاهد استقبال بیشتری خواهیم بود، توضیح داد: علاقه‌مندان به انیمیشن فقط محدود به شهر تهران نمی‌شوند و بخش زیادی از موفق‌ترین فیلم‌سازان انیمیشن امروز ایران از سراسر کشور کشف شده‌اند. ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که برگزاری جشنواره پویانمایی تهران انگیزه‌ای برای فیلم‌سازان حوزه انیمیشن شده است تا از ابتدا به امید جشنواره فیلم بسازند.

او با بیان این‌که جشنواره پویانمایی تهران در عرصه بین‌الملل شناخته ‌شده است، توضیح داد: این جشنواره در حال حاضر جزو دوسالانه‌های شناخته‌ شده انیمیشن در جهان است؛ نگاه کنید به حضور فیلم‌سازان و همچنین داوران مطرح خارجی که به ‌دور از منازعات جاری جهانی همچنان در هر دوره حاضر می‌شوند.

شیخان درباره ثبات مدیریت در این جشنواره گفت: به اعتقاد من ثبات مدیریت در هر جشنواره‌ای منجر به کسب تجارب ارزشمندی برای مدیریت و گروه اجرایی آن می‌شود و خوشبختانه دوسالانه پویانمایی تهران علی‌رغم تمام فراز و نشیب‌ها، به سبب تداوم و ثبات در مدیریت و اجرا، طی ۱۱ دوره متوالی دارای ویژگی‌های بارزی است. این اتفاقی نادر در میان جشنواره‌های سینمایی ایران است که می‌توان آن را بخت انیمیشن ایران نیز به شمار آورد.

عضو هیات ‌مدیره آسیفا درباره این‌که اولین تجربه حضورش در جشنواره پویانمایی به چه سال و دوره‌ای برمی‌گردد، گفت: از اولین دوره در سال ۷۷ به‌عنوان مخاطب در جشنواره حاضر بودم و بعدها به‌عنوان عضو هیات انتخاب یا داوری در جشنواره شرکت داشته‌ام.

شیخان درباره برگزاری سالانه یا دوسالانه جشنواره پویانمایی تهران گفت: این موضوع در اختتامیه سال ۸۷ از سوی برگزار کنندگان جشنواره یک‌بار عنوان‌ شده بود. در حال حاضر، هم به دلیل حجم بالای تولید انیمیشن ایران طی سال‌های اخیر و هم به دلیل استقبال کشورهای دیگر برای حضور آثارشان در این جشنواره، دوسالانه پویانمایی تهران می‌تواند سالانه برگزار شود. در این صورت بهترین شکل برگزاری این است که یک سال آثار کوتاه و تجربی به نمایش درآید و یک سال انیمیشن‌های سینمایی، تجاری و تلویزیونی.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران تا ۱۶ اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =