آغاز ثبت نام کلاس‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان از آغاز ثبت‌نام کلاس‌های تابستانی اوقات فراغت در مراکز کانون استان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون پرورش فکری گفت: در فصل تابستان امسال علاوه بر برگزاری ۴۴ فعالیت‌ جاری مرکزها از جمله «نقاشی، روخوانی کتاب، قصه‌ گویی، نقد کتاب، نقاشی و سفال»، کلاس‌های ویژه دیگری در راستای خلاقیت آفرینی و تنوع در برنامه‌های کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

 
وی ادامه داد: درمرکز شماره ۴ بندرعباس این کلاس ها و کارگاه های آموزشی ویژه شامل «فن بیان، مهندسی خلاق، دریم کچر، ارسینا و استاکو، عروسک‌های کچه و جواهرات تلفیقی، مالدزنگار، نماکاشی برای گروه سنی بزرگسال به صورت ورک‌شاپ برگزارمی‌شود.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان بیان داشت: عروسک سازی با رویکرد عروسک‌های بومی محلی، لاینربا تکنیک نقطه روی ظروف سفالی و پویا نمایی در مرکز فرهنگی هنری جاسک، کپوبافی نقش حنا و ویترای در مرکز فرهنگی هنری از دیگر برنامه‌های فرهنگی هنری است که در مرکز ابوموسی برگزار می‌شود.


سلیمانی احمدی افزود: مرکز فرهنگی هنری سیریک نیز با برگزاری کارگاه‌ های «چرم دوزی، مروارید زنی، خوس زنی، نمددوزی، بدلیجات، دست ورزی و شطرنج» و کارگاه ‌های «جواهر سازی وچرم ‌دوزی در مرکز فرهنگی هنری شماره یک بندرعباس»، «کارگاه فیلم و ایده پردازی(فیلمنامه) - سرود کارگاه‌های ویژه مرکز فرهنگی‌هنری فین» به استقبال تابستان می‌روند.


وی گفت: مرکز تخصصی علوم و نجوم بندرعباس نیز با کارگاه‌ های تخصصی «علوم، نجوم، رباتیک، انیمیشن، هوا فضا، انیمیشن» و مرکز فراگیر بندرعباس کارگاه‌های تخصصی «نجوم، نمددوزی، فن بیان، دیریم کچر، مهندسی خلاقیت و رباتیک» را برگزار می‌کنند.


به گفته این مسوول، دیگر مرکزهای فرهنگی هنری کانون با برگزاری کارگاه‌ های سفال، خوشنویسی، قرآن، نمایش خلاق، نقاشی، ادبی و کاردستی نیز از کودکان و نوجوانان علاقه‌ مند ثبت‌نام می ‌کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با اشاره به برگزاری این برنامه‌ها در تمامی مرکزهای کانون استان، یادآور شد: ثبت‌ نام از علاقه‌ مندان از ۳۰ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۲۵خرداد ادامه دارد.


سلیمانی احمدی برگزاری زمان کلاس‌ های تابستانه از ۲۵خرداد و پایان آن را نیمه اول شهریورامسال اعلام کرد.


وی ابراز داشت: علاقه‌ مندان برای اطلاعات بیشتر می ‌توانند با شماره ۱۲-۳۳۳۱۳۴۱۱ تلفن‌خانه اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تماس بگیرند.


کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان دارای ۵ مرکز فرهنگی هنری ثابت و یک مرکز پستی در شهر بندرعباس و همچنین ۱۰مرکز فرهنگی هنری ثابت در شهرهای بندرلنگه، میناب، بندرجاسک، حاجی آباد، بستک، فین و سیریک و جزیره های بوموسی، قشم و هرمز و ۱ مرکز پستی در شهرستان میناب در حال خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان است.
این کانون در استان هرمزگان همچنین داری یک مرکز تخصصی علوم است که اردیبهشت ۹۷ در ۲ بخش فیزیک و رصد خانه علوم راه اندازی شد. نخستین مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری هرمزگان نیز شامل بخش ‌های زیست بوم‌ های جانوری، اکوسیستم‌ های دریایی، آکواریوم ماهیان، صدف ها و آب سنگ های مرجانی و بخش حشرات اسفند ۹۵ افتتاح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =