همایش بزرگ«دختران آفتاب»

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در سالروز میلاد بانوی مهر و وفا، حضرت معصومه(س) و هم‌زمان با روز دختر، به همت کانون و با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، شهرداری مشهد و اداره کل بهزیستی جشن «دختران آفتاب» برگزار شد.  
در این جشن که روز پنج‌شنبه۱۳ تیرماه۱۳۹۸ با حضور بیش از ۴۰۰ کودک و نوجوان در تالار شهر مشهد برگزار شده بود، محمود عباسی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، فرشته سلجوقی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از مدیران شهرداری مشهد حضور داشتند.  
در این مراسم جمعی از کودکان در قالب نمایش خلاق، حقوق خود را برای بزرگ‌ترها بیان کردند. آن‌ها آزادی و بازی را از حقوق مسلم خود عنوان کردند و از آرزوهای‌شان گفتند.  
کودکان و نوجوانان در این جشن، داشتن خانه‌ای آرام و خانواده‌ای شاد، پیچیدن صدای خنده کودکان در همه جهان و داشتن کتاب‌های بیشتر و شنیدن صدای دانایی را در سراسر جهان آرزو کردند.  
بعد از شنیدن قصه شیرین از زبان قصه‌گوی توانمند کانون، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک بر روی صندلی داغ نشست و به سوالات کودکان پاسخ داد.  
رنگ آبی آسمانی رنگ دنیای کودکی او بود و از مادرش به عنوان شادترین آدم دوران کودکی‌اش یاد کرد و خوشحال بود که تقریبا به آرزوهای دوران کودکی‌اش رسیده است.  
عباسی در پایان دوران کودکی کودکان دیروز با امروز را مقایسه کرد و گفت: چالش‌ها و تهدیدهای امروز بیشتر از دیروز کودکان ما را تهدید می کند و در این‌باره بزرگترها بایستی با نظارت و کنترل بیشتر مانع آسیب رساندن به بچه ها شوند.  
عباسی در پایان سخنان خود به کودکان شهر مشهد قول داد تا به همت مسئولین استانی وضعیت کودکان کار را سامان بخشد و در آینده‌ای نه چندان دور به جای کودکان کار و خیابان تنها کودکان خانه و مدرسه را داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =