کد خبر: 324980
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
درخشش اعضای کانون در مسابقه بین‌المللی نقاشی پوپک

یازده عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری موفق به کسب جایزه و دیپلم افتخار از دومین دوره مسابقه بین‌المللی نقاشی کودک و نوجوان پوپک شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراسم پایانی دومین دوره مسابقه بین‌المللی نقاشی کودک و نوجوان پوپک روز ششم اردیبهشت ١۴٠٢ همزمان با پنجمین روز از هفته فرهنگی اصفهان در سینما فلسطین اصفهان با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان و مسئولان استان و مهمانان خارجی برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این مسابقه از دی سال گذشته تا فروردین سال ۱۴۰۲ فرصت داشتند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. در پایان، بالغ بر ۴هزار و ۶۰ اثر به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد که از تعداد کل آثار ارسال شده ۳هزار و ۲۷۰ اثر ایرانی و ۷۹۰ اثر خارجی بودند. همچنین بسیاری از این آثار از ۱۶ کشور جهان همچون ارمنستان، ترکیه، چین، بلاروس، روسیه، کره، فیلیپین، سریلانکا و ... ارسال شده بود.

در این دوره از مسابقه، کودکان و نوجوانان ایرانی از ۲۸ استان شرکت کردند که شهرهای اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد بیشترین تعداد آثار ارسالی را داشتند. همچنین با توجه به شرکت ۱۶ کشور خارجی در این مسابقه، کشورهای ارمنستان با ۱۷۵ اثر، روسیه با ۱۵۶ اثر و بلاروس با ۱۲۸ اثر بیشترین آثار را داشتند. برگزیدگان و شایستگان تقدیر کانون در مسابقه بین‌المللی نقاشی پوپک داوری آثار این دوره را اکبر نیکان‌پور، رسول معرک‌نژاد و محمدرضا دوست‌محمدی بر عهده داشتند.

در مرحله نخست داوری، هیئت انتخاب دومین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و جوانان اصفهان، از بین ۳هزار و ۲۷۰ اثر داخلی و ۷۹۰ اثر خارجی با در نظر گرفتن معیارهای انتخاب، ۵۰۰ اثر را به داوری پایانی و هیئت داوران واگذار کردند. سپس در مرحله دوم هیئت داوران از بین ۵۰۰ اثر راه یافته به مرحله پایانی در هر رده سنی دو اثر را برگزیده اعلام کردند و ۲۰ اثر را شایسته قدردانی دانستند.

در پایان آثار داوری‌شده در چهار رده سنی ۴ تا ۶ سال، ۷ تا ۹ سال، ۱۰ تا ۱۳ سال و ۱۴ تا ۱۸ سال تقسیم‌بندی شد.

برهمین اساس اسامی برگزیدگان و شایستگان قدردانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عبارت است از:برگزیدگان ۷ تا ۹ سال: الناز میرحسینی ۹ ساله از مرکز شماره ۸ کانون مشهد استان خراسان رضوی. برگزیدگان ۱۰ تا ۱۳ سال: حنانه عشقی ۱۳ ساله از کانون چالداران استان آذربایجان غربی و مهشید قاسمی ۱۳ ساله از کانون کهریزسنگ استان اصفهان. شایستگان تقدیر ۴ تا ۶ سال: مانیسا جلالی ۵ ساله از مرکز شماره ۶ کانون تهران. شایستگان تقدیر ۷ تا ۹ سال: نازنین‌زینب خواجویی ۸ ساله از مرکز شماره ۳ کرمان و امیرحسین مولایی ۷ ساله از کانون تازه‌شهر استان آذربایجان غربی. شایستگان تقدیر ۱۰ تا ۱۳ سال: مینا خاطری ۱۲ ساله از استان کرمانشاه، محمدصدرا شرادبیگی ۱۰ ساله از مرکز شماره ۲۷ کانون تهران و آنیتا بالنور ۱۳ ساله از مرکز شماره یک کانون مهاباد استان آذربایجان غربی. شایستگان تقدیر ۱۴ تا ۱۸ سال: علی‌سینا جوکاری ۱۴ ساله از مرکز دیلم کانون استان بوشهر و طراوت ملکی ۱۸ ساله از کانون بندرانزلی استان گیلان.

دومین دوره مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان (پوپک)، با ریاست علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان و دبیری مجتبی شاهمرادی، معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ویژه کوکان و نوجوانان ۴ تا ۱۸ سال با موضوع «شغل‌های شهر من» برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =