هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش اول)

هم‌زمان با هفته ملی کودک در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های متنوعی در حال برگزاری است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هر سال هم‌زمان با هفته ملی کودک مراکز کانون پرورش فکری برنامه‌های متنوعی را تدارک می‌بینند و در این هفته با اجرای برنامه‌های شاد و جذاب لحظه‌های مفرحی برای کودکان رقم می‌زنند.

برهمین اساس قصد داریم در چند گزارش به مرور برنامه‌های مراکز در طول این هفته بپردازیم. در گزارش اول برنامه‌های استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، بوشهر و تهران را مرور کردیم.

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش اول)

حضور کتابخانه‌های سیار در روستاهای آذربایجان شرقی

ویژه‌برنامه روز جهانی کودک به همت بهزیستی استان با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع و با حضور دانش‌آموزان مدارس در شیرخوارگاه احسان تبریز برگزار شد.

در این مراسم که علی بینش مدیرکل کانون پرورش فکری و جمعی از مسئولان استان حضور داشتند، فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی استان در مورد اهداف برنامه‌ها و آیین‌های بزرگداشت هفته ملی کودک صحبت کرد.

اجرای برنامه‌های نمایشی شاد و اجرای مسابقه و اهدای هدایا از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین مرکز شماره ۵ کانون در آیین بزرگداشت هفته ملی کودک در مدرسه نور ارم تبریز که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش برگزار شد حضور فعالی داشت.

در این مراسم که به میزبانی مدرسه نور ارم تبریز برگزار شد مسعود سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش استان به همراه جمعی از مسئولان این اداره‌کل و معاون آموزش ابتدایی استان در جمع دانش‌آموزان حضور داشتند.

در این برنامه گروه نمایش عروسکی مرکز شماره ۵ کانون پرورش فکری تبریز حضور فعالی داشتند و اجرای آنان با استقبال شرکت‌کنندگان و مهمانان برنامه همراه بود.

گفتنی است مربیان مراکز کانون در تبریز و دیگر شهرهای استان همزمان با هفته ملی کودک و مشارکت و همراهی مدارس نواحی و مناطق استان با اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری حضور فعالی در جمع دانش‌آموزان مقطع ابتدایی دارند.

در دومین روز از هفته ملی کودک نیز مراسم ویژه‌ای با استقبال پرشور و کم‌نظیر کودکان و با حضور فرماندار تبریز در پردیس سینمایی ۲۹ بهمن برگزار شد. این مراسم در میان حضور پرشور و با نشاط کودکان با اجرای برنامه‌های متنوع و اکران انیمیشن «بچه زرنگ» همراه بود.

در این مراسم علی بینش مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تبریک این مناسبت به برنامه‌هایی که به مناسبت هفته ملی کودک برگزار خواهد شد اشاره کرد و از خانواده‌ها خواست به همراه فرزندان خود در این فعالیت‌ها مشارکت فعال داشته باشند.

در برنامه‌ای دیگر هم جشن ویژه روز جهانی کودک با حضور کودکان با نیازهای خاص به میزبانی کانون هادیشهر برگزار شد.

قصه‌گویی، مسابقه، معرفی برنامه‌ها و فعالیت‌های هفته ملی کودک و برپایی کارگاه‌های ویژه هنری از جمله برنامه‌های این مراسم بود. در این برنامه هدایایی به تمامی شرکت‌کنندگان از طرف منطقه آزاد ارس اهدا شد.

در ادامه برنامه‌های هفته کودک کتابخانه‌های سیار کانون استان در چاراویماق و ورزقان با حضور در تعدادی از روستاهای این شهرستان‌ها و اجرای برنامه‌های شاد و جذاب هفته ملی کودک را گرامی داشتند.

این برنامه‌ها با هدف معرفی هفته ملی کودک و ایجاد فضایی شاد و با نشاط در بین کودکان روستایی در حال برگزاری است. بازی و سرگرمی، مسابقه، قصه‌گویی و نمایش خلاق از جمله برنامه‌هایی است که با استقبال پرشور کودکان همراه شده است.

در این برنامه‌ها علاوه بر مربی سیار روستایی، مربیان فرهنگی کانون ورزقان نیز حضور داشتند.

حضور فعال کتابخانه‌های روستایی کانون و اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته ملی کودک در استان آذربایجان شرقی است.

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش اول)

بازدید رایگان از موزه در کانون آذربایجان غربی

همزمان با هفته ملی کودک ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از سوی کارگروه هفته ملی کودک در استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

در اولین روز هفته ملی کودک که به نام «کودک، صلح، امنیت و محیط زیست» نام‌گذاری شده بود؛ جشن‌ها و کارگاه‌های کودک و مادر، ایستگاه نقاشی با عنوان «رویاهای کودکی»، نمایشگاه آثار کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون، مسابقه، قصه‌گویی، نمایش فیلم و انیمیشن، اهدای کتاب، ایستگاه «کودک، شعر و کتاب» از جمله برنامه‌های اجرا شده با مشارکت حفاظت محیط زیست، آموزش و پرورش و شهرداری بود.

همچنین در مراسمی که با حضور دانش‌آموزان پیش دبستانی در سالن مدرسه امام علی(ع) ازسوی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو ارومیه برگزار شد؛ کتاب «من و یک گلدان خالی» نوشته مرجان فولادوند بلندخوانی و سپس دانه گل‌های مختلف در بین کودکان توزیع شد.

این طرح با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، از اولویت‌های کانون استان در برنامه‌های عملیاتی پایتخت کتاب شهر ارومیه است. اجرای قصه با ابزار از کتاب «یک گربه و پنج موش» به نویسندگی مصطفی رحماندوست از دیگر برنامه‌های اجرا شده ازسوی مربیان کانون در این آیین بود.

علاوه بر این به همت کانون استان، در هفته کودک، کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌های خود از ۱۵ تا ۲۰ مهر می‌توانند به صورت رایگان از موزه کودک ارومیه بازدید کنند.

موزه کودک ارومیه در فضایی شاد و متناسب با روحیه کودکان و نوجوانان با غرفه‌های پیدایش حیات، ماقبل تاریخ، غارنشینی، پیدایش خط، تاریخ آموزش و چند بخش جذاب دیگر طراحی شده است. بخش‌های موزه مانند کارگاه اندیشه و تجربه با ایجادپرسش و پاسخ عمل می‌کند.

آیین‌های هفته ملی کودک تا ۲۱ مهر سال جاری با اجرای بیش از ۳۰ عنوان برنامه شاد و جذاب در تمامی مراکز ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی ادامه دارد.

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش اول)

برگزاری نمایشگاه نقاشی در کانون اردبیل

در استان اردبیل به مناسبت گرامی‌داشت هفته ملی کودک مربیان مراکز کانون کوثر با حضور در مدارس روستای فاراب این شهرستان به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری پرداختند.

برهمین اساس کاروان پیک امید کانون شهرستان کوثر در مدارس روستای فاراب برنامه‌ بانشاط فرهنگی و هنری اجرا کرد.

این برنامه در دبستان شهید قربانی روستای فاراب با حضور ۶۰ دانش‌آموز این آموزشگاه برگزار و ایستگاه نقاشی با موضوع «کودکان شاد، بازی‌های کودکانه» برپا شد که در این رابطه حاضران با مداد رنگی‌های خود نقاشی‌هایی را به تصویر کشیدند.

در مدرسه شهید همتی روستای فاراب نیز مسابقه و بازی‌های شاد و پرهیجانی از جمله پرتاب حلقه برگزار شد و دانش‌آموزان این مدرسه به رقابت پرداختند.

معرفی فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون، قصه‌گویی، اجرای کاردستی و معرفی کتاب از دیگر برنامه‌های اجراشده در این برنامه بود.

در پایان برنامه که با پذیرایی همراه بود، به بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز این روستا از طرف کانون استان اردبیل هدایایی اهدا شد.

در دومین روز از هفته ملی کودک نیز مراسم جشن کودکان پسر بی‌سرپرست و بدسرپرست در موسسه خیریه شکوفه‌های اردبیل با حضور ملیحه ملک‌زاده‌فرد مدیرکل و داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان در ساختمان موسسه خیریه شکوفه‌های اردبیل برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح همراه با بازی و مسابقه همراه بود، زهرا نوروزی و رقیه دشتی از مربیان مراکز کانون اردبیل، لحظه‌های شاد و ماندگاری برای این کودکان رقم زدند.

قصه‌گویی، اجرای سرود، کاردستی، مسابقه و بازی و سرگرمی از فعالیت‌های اجراشده در این برنامه بود. در پایان هم مدیرکل کانون هدایایی به این عزیزان اهدا کرد.

همچنین به مناسبت هفته ملی کودک نمایشگاه نقاشی اعضا در کارگاه‌های تخصصی فصل تابستان، در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی دو کانون پارس‌آباد برپا شد.

در آیین افتتاح این نمایشگاه که هم‌زمان با آغاز هفته ملی کودک و با حضور اعضا و اولیای آن‌ها برگزار شد، مربی امور فرهنگی مرکز ضمن تبریک این مناسبت، با بیان اینکه دوران کودکی، دوران طلایی زندگی همه انسان‌هاست، شاد بودن در این ایام را حق تمام کودکان دانست و مربی هنری مرکز نیز در ارتباط با برگزاری نمایشگاه، موضوع‌ها و تکنیک‌های آثار اعضا توضیح‌هایی ارائه کرد.

بر اساس این گزارش هم‌زمان با برپایی این نمایشگاه، ویژه‌برنامه «پابه‌پای کودکی‌هایم بیا» نیز برگزار شد که پس از قصه‌گویی ازسوی مربی امور فرهنگی، اعضا در کنار مادران خود به سفال‌گری پرداختند که این فعالیت شورانگیز مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

مراسم جشن هفته ملی کودک با حضور پرشور اعضای مرکز و کودکان پیش‌دبستانی علی‌اصغر(ع)، همراه با مشارکت جمعی از مادران هم در مرکز فرهنگی و هنری کانون انگوت اجرا شد.

اجرای سرود ایران ما ازسوی کودکان، شعرخوانی اعضا، قصه‌گویی با عنوان کلاغ خنزر پنزری، اجرای مسابقه‌های شاد و برگزاری کارگاه کاردستی با موضوع ساخت فرفره‌هایی به رنگ پرچم کشور ازسوی کودکان با همراهی مادران از برنامه‌های اجرا شده در این جشن بود.

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش اول)

مهرواره بازی‌ها در کانون اصفهان

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» در مراکز کانون استان اصفهان برگزار شد.

در مجتمع کانون اصفهان به همین مناسبت مهرواره بازی‌ها با غرفه‌های جذاب، با نشاط و امیدآفرین به همراه نمایشگاه آثار نقاشی اعضا با موضوع بازی، غرفه فروش دست سازهای اعضا و مربیان مخصوص فراخوان نقش‌ها و نگاره‌ها و اکران فیلم‌های پنجاه سال گذشته کانون هم زمان با سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان در حال برگزاری است .

مهرواره بازی‌ها با غرفه‌های بازی‌های حرکتی، بازی‌های فکری و رومیزی، قصه بازی، بازی نمایش، بازی‌های کلامی و بازی رنگ با خلاقیت خاص در خدمت بچه‌ها، دانش آموزان و خانواده‌هاست .

همچنین مرکز شماره ۱۲ کانون و اداره آموزش و پرورش ناحیه ۶ اصفهان به مناسبت هفته ملی کودک برنامه‌های شاد مشترک برگزار کردند .

برنامه‌های خوانش قرآن، سرود ملی، سرود اعضای کودک، نمایش فیلم و مسابقه با حضور اعضای کانون، مربیان، معلمان و دانش‌آموزان در یک روز شیرین و با نشاط اجرا شد .

مرکز کوشک نیز به مناسبت هفته ملی کودک برنامه‌های شادی برگزار کرد. نمایش فیلم، قصه‌گویی، کاردستی، توصیه‌های بهداشتی و تغذیه سالم با همکاری شبکه بهداشت کوشک از برنامه‌های اجرا شده در این روز شیرین برای بچه‌ها بود .

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش اول)

ویژه‌برنامه مَل مَل در کانون البرز

در استان البرز خانواده‌های محله‌ی حصارک بالا در کرج با حضور در جشن آغاز هفته‌ ملی کودک که به همت همکاران مرکز شماره ۴ کانون کرج برگزار شده بود، شور و نشاط خاصی به این جشن بخشیدند.

در این برنامه مربیان سربندهایی که به شکل قلب و با شعار هفته‌ی ملی کودک در سال ۱۴۰۲ «کودکی بهتر، زندگی بهتر» تزیین شده بود، به سر کودکانی که از در وارد می‌شدند می‌بستند و با لبخند آن‌ها و والدین‌شان را به سمت سالن همایش مرکز، هدایت می‌کردند.

پس از آن که تعداد قابل توجهی از اعضا روی صندلی‌ها نشستند، جشن با پخش آیاتی از کلام‌الله مجید شروع شد و سپس حاضران با ادای احترام به سرود ملی این سرود را زمزمه کردند.

در ادامه پروانه موسی‌خانی، مادربزرگ قصه‌گو و اعضای انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز که سال‌هاست در جشنواره‌های متعدد قصه‌گویی، حاضر شده است، قصه‌ی «مادربزرگ» را برای بچه‌ها تعریف کرد.

کاشت گل به نام بزرگان و شهدای مدافع حرم، مدافع امنیت و مدافع سلاامت استان البرز بخش نمادین این برنامه بود که ازسوی جمعی از اعضا با همکاری علی شوقی همکار این مرکز، اجرا شد.

همچنین همکاران کانون پرورش فکری استان البرز با مشارکت شهرداری کرج، سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی شهرداری و بیمارستان امام علی(ع)، جشن روز جهانی کودک را در کنار کودکان بستری در این بیمارستان برگزار کردند.

محمدجواد کاظمینی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری ضمن حضور از دقایق اولیه‌ی این ویژه‌برنامه از نزدیک با کودکان و خانواده‌های آنان گفت‌وگو کرد و در جریان مشکلات این دسته از کودکان قرار گرفت.

برنامه‌های متنوعی از جمله اجرای نمایش با همکاری گروه نمایش سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرج، حضور عروسک موفرفری کانون در جمع کودکان بیمار، قصه‌گویی قصه‌ی طنز «گل مراد» ازسوی زهره باقری، از قصه‌گویان بخش آزاد و اعضای انجمن قصه‌گویی و قصه‌گوی برتر چندین مرحله‌ی استانی در سال‌های مختلف، مسابقه و سرگرمی و اهدای جایزه در این جشن برگزار شد.

نمایشگاهی از آثار نقاشی کودکان بستری در این بیمارستان نیز در فضای سالن برگزار شده بود. 

زینب عاشری، مدیرکل و جمعی از کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جمعی از مسئولان بیمارستان و همکاران بخش فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرج در این جشن حضور داشته و از کودکان بیمار عیادت کردند. 

مراکز ثابت و سیار کانون کرج و هشتگرد نیز با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری در مدارس هفته ملی کودک را گرامی داشتند.

فعالیت‌های متنوعی از جمله معرفی «هفته‌ی ملی کودک»، قصه‌گویی قصه‌ی «آش سنگ»، کار خلاق در قالب کاردستی و تصویرسازی برای این دانش آموزان اجرا شد.

در برنامه‌ای دیگر مرکز کانون در هشتگرد با همکاری اداره بهداشت و درمان شهرستان ساوجبلاغ ویژه‌برنامه‌ نهال سبز کودکی را برگزار کرد.

در این برنامه که با حضور دانش‌آموزان پایه اول و دوم مدرسه اوج دانش برگزار شد برنامه‌های مختلفی از جمله خوانش قرآن و سرود ملی، معرفی وقایع هفته ملی کودک، معرفی فعالیت‌ها و عضویت رایگان در کانون، جُنگ شادی و نمایش طنز با عنوان «جادوگر کثیفی» درباره بهداشت محیط و بازی‌های گروهی اجرا شد.

در مرکز شماره ۳ کانون کرج نیز همکاران، به مناسبت بزرگداشت هفته ملی کودک با حضور ۴۰ نفر از دانش‌آموزان پسر پایه دوم دبستان پدیده البرز برنامه‌هایی از جمله معرفی فعالیت‌های کانون، قصه‌گویی خوشمزه‌ترین کلوچه، کاردستی کاغذ و تا و بازی و سرگرمی انجام دادند.

کتابخانه‌ی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز هم دومین روز فعالیت خود در هفته‌ی ملی کودک را به حضور در مدارس روستاهای شهرستان ساوجبلاغ استان البرز اختصاص داد.

امانت و روخوانی کتاب، نقاشی، کاردستی با روش کاغد و تا، نمایش فیلم و بازی و سرگرمی از فعالیت‌های اجرا شده در این مرکز بود.

همچنین مَل مَل عروسک محبوب کودکان به همراه خاله گلی در پنجمین روز هفته‌ی ملی کودک میهمان کودکان البرزی در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج بود .

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش اول)

برگزاری نشست تخصصی «تربیت کودک» در کانون بوشهر

در نشستی مجازی مسئولان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برای بررسی و هماهنگی‌های برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک گردهم آمدند.

برهمین اساس در اولین روز از هفته ملی کودک طی جشنی با حضور فرماندار بوشهر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی زنگ کودکی با حضور کودکان و فرماندار بوشهر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سینما کانون بوشهر به صدا درآمد.

از جمله بخش‌های این برنامه که با همکاری کانون پرورش فکری استان بوشهر، اداره آموزش و پرورش شهرستان بوشهر، اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و فرهنگسرای رمضان امیری برگزار شد می‌توان به صدا درآمدن زنگ کودکی، اجرای عروسکی، قصه‌گویی، مسابقه، شعرخوانی و اکران پویانمایی اشاره کرد.

همچنین به مناسبت ۱۶ مهر روز جهانی کودک، کانون پرورش فکری استان بوشهر با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر و صدا و سیما مرکز بوشهر اقدام به برگزاری جشن بزرگ «پرواز بادبادک‌ها» کرد.

در این برنامه که عصر روز یک‌شنبه ۱۶ مهر در میدان تشریفات بوشهر برگزار شد، کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها بادبادک‌های خود را به نماد صلح و آزادی برای کودکان جهان به پرواز درآوردند.

از جمله قسمت‌های مختلف این برنامه علاوه بر پرواز بادبادک‌ها می‌توان به ایستگاه بازی، ایستگاه نقاشی، اجرای محیطی ازسوی مجری صدا و سیما، نقالی اعضا و بازی‌های گروهی اشاره کرد.

نشست تخصصی «تربیت کودک» نیز به همت واحد آموزش اداره کل کانون استان بوشهر و با همکاری امور بانوان و خانواده استانداری و مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری استان بوشهر برگزار شد.

این نشست تخصصی با تدریس مولود کیخسروانی، دکترای روانشناسی و کارشناس در حوزه کودک و خانواده با حضور سمیه رسولی مدیرکل کانون استان، صالح رحیمی فرماندار بوشهر، والدین اعضا و دانش‌آموزان، بانوان شاغل در اداره‌های بوشهر و جمعی از کارشناسان و مربیان مراکز استان در سالن آفرینش مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ بوشهر، برگزار شد.

خسروانی در این دوره به مباحثی چون ارتباط با کودک و اهمیت آن، گام‌های ارتباط موفق و تکنیک‌های آن، کتاب‌های مفید برای شناخت و ارتباط موثر با کودک پرداخت.

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش اول)

اجرای نمایش «جادوگر کوچولو» در کانون تهران

اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۱ کانون استان تهران با همراهی فرهنگسرای خانواده هفته ملی کودک را جشن گرفتند.

این جشن به همت مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۱ کانون استان تهران و با همکاری و همراهی فرهنگسرای خانواده و شهرداری ناحیه ۵ منطقه ۶ تهران اجرا شد.

هدف از برگزاری این جشن ایجاد فضایی پر از نشاط و شادمانی، تنوع در فعالیت‌های مرکز، آشنایی هرچه بیشتر خانواده‌ها با فعالیت‌های کانون و معرفی کارگاه‌های مختلف بود.

در ابتدای برنامه آیاتی از قرآن مجید تلاوت و سپس سرود ملی با هم خوانی حاضران پخش شد.

در ادامه برنامه رهام و مبین بشیری از اعضای مرکز ۱۱ با اجرای نمایش طنز، لبخند را به لب حاضران نشاندند. نواختن پیانو و اجرای آهنگ‌های کودکانه و نواختن ساز ازسوی سوگل عصاری و یاسیمین قهرودی، از اعضای نوجوان مرکز ۱۱ فضایی شاد و دلنشین برای مهمانان به همراه داشت.

اجرای قصه‌ی «کوه سحرآمیز»، «مردجوان و خیاط حیله‌گر» ازسوی آتوسا معصوم‌زاده و آیدا تفتی، مسابقه «بازی باواژه‌ها» برای والدین و کودکان، پخش انیمیشن «بارون میاد جر جر» از تولیدات کانون از بخش‌های دیگر این جشن بود.

در بخش پایانی از اعضای فعال مرکز قدردانی و از حاضران پذیرایی شد و آنها به بازدید از نمایشگاه دستاوردهای اعضا در فصل بهار و تابستان رفتند.

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به مناسبت هفته ملی کودک ۶هزار جلد کتاب را به مناطق کم‌برخوردار شهر تهران اهدا کرد.

۶هزار جلد کتاب مرجوعی با عنوان ویژه‌برنامه «صبح دانایی» از مراکز استان جمع‌آوری و پس از دسته‌بندی و مرتب‌سازی بر اساس موضوع و گروه سنی در هفته ملی کودک به مدارس کم برخوردار منطقه ۱۸ اهدا شد.

این ویژه‌برنامه با هدف کمک به تقویت کتابخانه‌های مدارس مناطق محروم در استان تهران انجام شد.

اعضای مرکز فرهنگی هنری بومهن هم با حضور در جشن «کودکی شاد و شیرین» هفته ملی کودک را گرامی داشتند.

این جشن با حضور ۶۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان و والدین روز یکشنبه ۱۶ مهر مصادف با روز جهانی کودک، با عنوان «کودکی شاد و شیرین» و با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» در مرکز فرهنگی هنری بومهن برگزار شد.

در بخشی از این ویژه‌برنامه کودکان در فضایی شاد و صمیمی با عنوان «یک روز خوب» نقاشی کشیدند.

این برنامه با هدف تقویت روحیه‌ی مهربانی، بخشش، نوع دوستی وگرامی داشت روز جهانی کودک و پیوند کودکان دیروز و امروز برای درک بهتر اندیشه‌های دو نسل برگزار شد.

مرکز فرهنگی هنری شماره ۳۰ کانون استان تهران نیز میزبان اجرای نمایش عروسکی «جادوگر کوچولو» به مناسبت هفته ملی کودک است.

نمایش «جادوگر کوچولو» به نویسندگی و کارگردانی ریحانه باغبادی در سالن نمایش مرکز فرهنگی هنری شماره ۳۰ کانون استان تهران ۲۰ تا ۲۷ مهر برگزار می‌شود.

این نمایش ماجرای جادوگر کوچولویی است که می‌خواهد در جشن سالیانه جادوگرها شرکت کند اما چون هنوز کوچولو است و جادوهای زیادی بلد نیست او را به جشن راه نمی‌دهند. او تصمیم می‌گیرد یک سال حسابی تمرین کند و جادوگر خیلی خوبی بشود تا به جشن بزرگ جادوگرها دعوت شود که در این مسیر ماجراهای زیاد و جالبی برایش اتفاق می افتد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =