هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش سوم)

در ادامه برنامه‌های هفته ملی کودک که هم‌زمان در سراسر کشور درحال برگزاری است، مراکز کانون پرورش فکری برنامه‌های متنوع و جذابی برگزار کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بر همین اساس در بخش سوم گزارش برنامه‌های مراکز کانون پرورش فکری در استان‌ها که برای هفته ملی تدارک دیدند، برنامه‌هایی از استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد را مرور کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش سوم)

اجرای نمایش «دنیای خیال انگیز من» در کانون سیستان و بلوچستان

اجرای نمایش «دنیای خیال انگیز من» با استقبال گسترده‌ی کودکان، هم‌زمان با نخستین روز از هفته ملی کودک، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

نخستین اجرای این نمایش، هم‌زمان با آغاز هفته ملی کودک بود، که کودکان مشتاق زیادی را به سالن سینمای کانون کشاند و لبخند رضایت را بر لبان آنان نشاند. این نمایش به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری بهناز مهدی‌خواه از روز ۱۵ تا ۲۲ مهر۳۰ اجرا دارد.

در برنامه‌ای دیگر ویژه‌برنامه‌ی «طرح لبخند بر چهره شهر من» برای کودکان کار در زاهدان برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه، که با همکاری مجموعه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان برگزار شد، محمدرضا سالاری مدیرکل کانون استان با تبریک فرارسیدن هفته ملی کودک، به شعار این هفته با عنوان «کودکی بهتر، زندگی بهتر» اشاره کرد و گفت: زمانی می‌توانیم به تحقق این شعار امیدوار باشیم که همه‌ی مسئولان با حقوق کودکان آشنا باشند و برای احقاق آن تلاش کنند.

قصه‌گویی، اجرای نقاشی ۱۰۰ متری با استفاده از ظرفیت مربیان و واحدهای سیار شهری و روستایی، بازی و سرگرمی و اهدای کتاب و جایزه دیگر فعالیت‌های کانون در این ویژه‌برنامه بود.

همچنین برپایی نمایشگاه‌های آثار اعضا در مراکز کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان در هفته‌ی ملی کودک مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در این نمایشگاه‌ها آثار فرهنگی، هنری و ادبی اعضا به نمایش درآمد. آشنایی با کانون و فعالیت‌های آن دستاورد دیگر این نمایشگاه‌ها بود که در کنار تشویق اعضا موجب رضایت کودکان، نوجوانان، مسئولان و خانواده‌ها شد.

آثار این نمایشگاه‌ها در طول فصل تابستان و در کارگاه‌های گوناگون ازسوی اعضای هنرمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در سراسر استان ساخته شده است.

مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک ایرانشهر، بزمان، چابهار، شماره دو خاش، شماره یک، دو، سه، چهار و پنج زاهدان و کنارک از جمله مراکزی بودند که این نمایشگاه‌ها را دایر کردند.

حضور پیوسته‌ی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در مدرسه‌ها و حضور دانش‌آموزان در مراکز فرهنگی‌هنری نیز یکی دیگر از فعالیت‌های کانون این استان در هفته ملی کودک بود.

اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی، هنری و ادبی هم‌چون نقاشی، کاردستی، شعرخوانی، قصه‌گویی، مسابقه‌های ورزشی، نمایش فیلم، بازی‌های بومی و محلی و... از جمله فعالیت‌های کانون در این هفته برای دانش‌آموزان است.

۳۲ مرکز فرهنگی‌هنری، سیار شهری و روستایی و پستی استان در طول هفته‌ی ملی کودک به دانش‌آموزان خدمت‌رسانی می‌کنند.

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش سوم)

کاروان شادی در کانون فارس

جشن بزرگ روز جهانی کودک در مجموعه سینمایی هنر شهر آفتاب با حضور دانش‌آموزان همراه با اکران انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در شیراز برگزار شد.

این جشن با حضور پر شور و قابل توجه دانش‌آموزان مدارس همراه بود که پس از تماشای انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» در فعالیت‌های شاد و پر هیجان این روز، با حضور اعضای گروه نمایشی و مجری شرکت کردند. برهمین اساس بیش از ۳هزار دانش‌آموز دختر و پسر در روز جهانی کودک انیمیشن «بچه زرنگ» را تماشا کردند.

همچنین کودکان و نوجوانان مدارس استان فارس در هفته ملی کودک به تماشای نمایش «پادشاه حیله‌گر» نشستند.

نمایش «پادشاه حیله‌گر» کاری از مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ شیراز، به نویسندگی سمیه کشاورز و لیلا کرهانی و کارگردانی لیلا کرهانی است که از ۱۵ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۲ اجرا می‌شود.

این نمایش ویژه کودکان ۶ تا ۱۰ است و در مجتمع فرهنگی هنری کانون در هفته ملی کودک ویژه دانش‌آموزان مدارس به اجرا در می‌آید.

روز جهانی کودک در مراکز فرهنگی هنری شماره ۱ و ۲ صفاشهر، زرین‌دشت، اقلید و آباده نیز با حال و هوای متفاوتی برگزار شد.

برهمین اساس در روز جهانی کودک ویژه‌برنامه زنگ آغاز هفته ملی کودک با حضور فرماندار، رییس آموزش و پرورش و همه فعالان حوزه کودک و نوجوان و به همت مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مدرسه شهید پناهی شهرستان زرین‌دشت نواخته شد.

این ویژه‌برنامه با تبریک روز جهانی و هفته ملی کودک و معرفی کانون و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، دکلمه‌خوانی اعضای کانون و سخنرانی و تبریک به کودکان و نوجوانان از سوی فرماندار همراه بود.

مرکز فرهنگی هنری زرین‌دشت هم، ویژه‌برنامه کارگاه خود مراقبتی، ایستگاه آموزش ایمنی و سلامت، همایش پرواز بادبادک‌ها و بازدید مدارس ابتدایی و مهدکودک‌های شهرستان را اجرا کرد.

همچنین ویژه‌برنامه روز جهانی کودک و کاروان شادی با همکاری مراکز فرهنگی هنری شماره یک و دو صفاشهر در مرکز شماره یک صفاشهر برگزار شد. ایستگاه کاردستی، بازی و سرگرمی، شعرخوانی، معرفی کانون و قصه‌گویی از جمله برنامه‌های این روز بود.

مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در آباده نیز با همکاری ستاد هفته ملی کودک، مهدکودک‌های شهرستان، پیش‌دبستانی‌ها، دانش‌آموزان مدارس و اعضای کانون، همچنین همکاری نهادهای مختلف از جمله: فرمانداری، شهرداری، هلال‌احمر، مرکز بهداشت، سپاه ناحیه مقاومت، بهزیستی، معاونت فراجا، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، محیط‌زیست، کمیته امدادحضرت امام(ره)، بخشداری با حضور بیش از ۲هزار کودک به همراه والدینشان شادپیمایی ۲هزار نفره برگزار کرد.

در ادامه برنامه‌های هفته کودک مربیان مرکز اقلید با همکاری اداره آموزش پرورش، اداره ورزش و جوانان و دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در دبستان دخترانه سما به اجرای فعالیت‌های قصه‌گویی، نمایش فیلم و سنجش شاخص توده بدنی دانش آموزان پرداختند.

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش سوم)

گشایش نخستین خانه بازی در کانون قزوین

در استان قزوین در روز ۱۶ مهر ۱۴۰۲ هم‌زمان با روز جهانی کودک، اتوبوس کاروان شادی کانون همراه با اجرای برنامه‌های متنوع به راه افتاد.

در این برنامه جمعی از کودکان سوار بر یک اتوبوس تزیین شده ازسوی همکاران کانونی، با همراهی عروسک‌های نمایشی، با گذر از خیابان‌های شهر با در دست داشتن عروسک و پرچم‌های روز جهانی کودک به شادمانی پرداختند.

پخش آهنگ‌های پرشور کودکانه و سرود کانون از بخش‌های دیگر این برنامه بود که با هدف معرفی بیشتر روز جهانی کودک و افزایش نشاط اجتماعی برگزار شد.

علاوه براین به مناسبت روز جهانی کودک بچه‌های سراسر استان مهمان جشن‌های مراکز فرهنگی و هنری کانون شدند.

همچنین مربیان مرکز فرهنگی و هنری شماره سه کانون قزوین با حضور در مدرسه عمار یاسر برای دانش‌آموزان برنامه‌های متنوع اجرا کردند.

کارگاه کاردستی، قصه‌گویی، شعرخوانی و نوشتن خلاق از جمله این فعالیت‌ها بود، هم‌چنین مربیان کانون در زمینه جشنواره قصه‌گویی و پویانمایی سینمایی «بچه زرنگ» به دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی کردند.

کارگاه بادبادک‌سازی برای شماری از دانش‌آموزان و اعضا، برنامه دیگر این مرکز بود و در ادامه بچه‌ها بادبادک‌ها را در محوطه بیرونی مرکز به پرواز درآوردند.

این مرکز همچنین با هماهنگی خانه تئاتر کانون برای دانش‌آموزان مدرسه امام جعفر صادق(ع) جشن روز جهانی کودک را برگزار کرد.

در این برنامه نمایش «حسن کچل» (به همت خانه تئاتر کانون)، کارگاه‌های کاردستی، شعرخوانی، مسابقه و ریتم و گیم برای ۲۸۴ دانش‌آموز این مدرسه اجرا شد.

مرکز فرهنگی و هنری شریفیه با دعوت از اعضا و خانواده‌ها جشن روز جهانی کودک را برگزار کرد. بازی و سرگرمی گروهی، قصه‌گویی، اجرای مسابقه و شعرخوانی از جمله بخش‌های این برنامه بود.

این مرکز همچنین با برپایی نمایشگاهی از آثار تابستانی اعضای مرکز در هفته ملی کودک، میزبان اعضا و خانواده‌های آنها شد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون تاکستان نیز به این مناسبت کارگاه نقاشی «نقشی از آرزوهای کودکی من» را با حضور ۱۱۲ کودک و نوجوان برگزار کرد.

در این کارگاه کودکان با موضوع‌های آرزوهای کودکی، خانواده من، آنچه که من هستم و فرهنگ سرزمین من نقاشی کشیدند. در پایان به ۲۵ نفر جایزه اهدا و نمایشگاهی از آثار برپا شد. این برنامه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان برگزار شد.

بازدید اعضا و خانواده‌ها از نمایشگاه آثار کارگاه‌های تابستانی و کارگاه ادبی نوشتن خلاق همراه با اهدای جایزه به برگزیدگان از دیگر برنامه‌های این مرکز بود.

به مناسبت هفته ملی کودک و با حضور مسئولان در آیینی با عنوان «لبخند شکوفه‌ها» نیز نخستین خانه بازی آوج در مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان گشایش یافت.

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته ملی کودک میهمان بچه‌های استان قزوین شد.

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش سوم)

نمایشگاه نقاشی «تپش رنگ، تابش خیال» در کانون قم

نمایشگاه نقاشی «تپش رنگ، تابش خیال» با بیش از ۱۷۰ اثر نقاشی اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری قم ۱۶ مهر همزمان با روز جهانی کودک با حضور امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، پیام جوادیان مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم، محمد غفاری مدیرکل کانون پرورش فکری و کاظم رضوانی معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گشایش یافت.

در این نمایشگاه که به همت آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری قم و با تلاش مربیان هنری برپا شده است سبک‌های مختلف آموزش داده شده در کارگاه‌ها و سطوح مختلف آثار از مبتدی تا آثار هنرجویان و اعضا کارگاه‌های پیشرفته قابل مشاهده است.

همچنین نشستی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی در خصوص اعتیاد با همکاری اورژانس اجتماعی ویژه کودکان و نوجوانان در مرکز شماره ۲ کانون برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با حضور ۵۰ دانش‌آموز پایه ششم برگزار شد کارشناسان اورژانس اجتماعی، خدمات اورژانس اجتماعی و راه‌های ارتباط با آن را با دو شماره تلفن ۱۲۳ و ۱۴۸۰ به حاضران معرفی کردند.

از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست آگاه‌سازی در خصوص خطرهای انواع مواد مخدر که ممکن است به صورت سیگار ازسوی افراد مشکوک توزیع شود بود. همچنین در خصوص مباحثی چون کودک‌آزاری و کودکان کار نیز توضیح‌هایی ارائه شد. در پایان این نشست هدایایی از طرف اورژانس اجتماعی به دانش‌آموزان اهدا شد .

ویژه‌برنامه هفته ملی کودک با حضور مربیان سیار روستایی نیز در جمع ۲۲۰ دانش‌آموز پایه اول تا سوم مدرسه دخترانه میرزا ابوطالب قم شهر قنوات برگزار شد.

در این برنامه به دانش‌آموزان مژده داده شد در آینده نزدیک مرکز ثابت کانون پرورش فکری در شهر قنوات میزبان کودکان و نوجوانان خواهد بود.

در ادامه حاضران به تماشای پویانمایی «کشاورز و ربات» از تولیدات کانون پرورش فکری نشستند.

در برنامه‌ای دیگر اجتماع کودکان مهدوی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان قم عصر روز سه‌شنبه ۱۸ مهر به مناسبت هفته ملی کودک از عمود ۷۵ تا ۱۰۲ بلوار پیامبر اعظم برگزار شد.

سه‌شنبه‌های بیعت با امام زمان(عج) در طریق‌المهدی این‌بار به مناسبت هفته ملی کودک رنگ و بوی حضور کودکان را گرفت. کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها ابتدا در عمود ۷۵ گرد هم آمدند و از برنامه‌های متنوعی چون سرود، دکلمه‌خوانی عضو کودک و مداحی عضو نوجوان بهره بردند.

همچنین کودکان و نوجوانان حاضر در این برنامه به نشانه حمایت از کودکان معصوم که همواره قربانیان بی‌گناه جنگ‌ها هستند و به یاد کودکان بی‌گناه فلسطین و غزه پرچم فلسطین را به دست گرفتند.

پس از این بخش کودکان با همراهی خانواده‌ها به سمت مسجد مقدس جمکران و محل غرفه‌های فرهنگی هنری کانون در عمود ۱۰۲ پیاده روی کردند.

در بخش دوم این برنامه در عمود ۱۰۲ که تا پس از نماز مغرب و عشا ادامه داشت، کارگاه‌های نقاشی، کاردستی و خوش‌نویسی ویژه کودکان و نوجوانان و با همت مربیان فرهنگی و هنری و کارشناسان کانون پرورش فکری برپا بود که با استقبال بسیار خوب مخاطبان روبه رو شد. علاوه بر کارگاه‌های برگزار شده تماشاخانه سیار نیز با برنامه‌های متنوع میزبان کودکان و والدین آن‌ها بود.

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش سوم)

شادپیمایی عروسک‌های بلندقامت در کانون کردستان

مراسم شادپیمایی عروسک‌های بلندقامت همزمان با آغاز هفته ملی کودک در سنندج رقم خورد.

این برنامه مفرح و شاد از میدان آزادی سنندج تا سه راه نمکی به همراه موسیقی و پخش شکلات برای کودکان و نوجوانان همراه با خانواده‌هایشان و با هدف توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز و افزایش نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی برگزار شد.

در این روز کودکان و نوجوانان با در دست داشتن شعارهایی در مورد حقوق خود و تبریک این روز به دیگر کودکان ایران زمین عروسک‌ها را همراهی می‌کردند.

در برنامه‌ای دیگر به مناسبت گرامی‌داشت هفته ملی کودک، به همت کانون پرورش فکری مریوان و با همکاری محیط زیست، وزارت ارشاد اسلامی، شبکه بهداشت و امور کتابخانه‌ها گروهی از مسئولان در بیمارستان بوعلی سینا حضور پیدا کرده و از کودکان و نوزادان بستری در بخش اطفال عیادت و از خانواده آنها دلجویی کردند.

همچنین به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک مربیان مراکز یک و دو سقز و سیار روستایی سقز با حضور در میان کودکان و نوجوانان شهر جدید سنته از توابع شهرستان سقز به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی پرداختند.

در این روز شعرخوانی گروهی، قصه‌گویی، نمایش فیلم، بازی و سرگرمی، مسابقه و نقاشی گروهی با حضور کودکان و نوجوانان و با شور و نشاط زیادی برگزار شد که مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار گرفت و روز ماندگاری را برای آنها رقم زد.

کانون پرورش فکری این برنامه را با همکاری شهرداری و شورای شهر سنته برگزار کرد و در پایان به تمامی بچه‌های شرکت کننده در برنامه کتاب اهدا شد.

مربیان مراکز کانون استان کردستان نیز در قالب پیک امید به روستاهای استان رفتند و به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی پرداختند.

در قالب این طرح فعالیت‌های فرهنگی شامل برنامه‌های هنری قصه‌گویی، نمایش خلاق، کتاب‌خوانی، بازی، هیجان و مسابقه، شعرخوانی، ایستگاه نقاشی صورت اجرا می‌شود تا خاطره‌های خوبی برای کودکان و نوجوانان به یادگار بماند.

مربیان با هدف امیدآفرینی و ایجاد شادی و نشاط و اجرای عدالت فرهنگی و گرامی‌داشت هفته ملی کودک نیز در روستاهای استان و مناطق کم‌برخوردار حضور پیدا کردند و لحظه‌های ماندگاری برای کودکان و نوجوانان به یادگار گذاشتند.

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش سوم)

اجرای نمایش «محاکمه گرگِ بدجنسِ مهربان» در کانون کرمان

در استان کرمان نشست هماهنگی ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک با حضور رضا نصیری معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار، اکبر خدادادی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و نمایندگانی از فرماندهی نیروی انتظامی، شهرداری، شورای شهر، بهزیستی، آموزش و پرورش، سازمان ورزش و جوانان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل مبارزه با مواد مخدر و... پیش از هفته ملی کودک در فرمانداری شهر کرمان برگزار شد.

هم‌زمان با هفته ملی کودک نیز نمایش «محاکمه گرگِ بدجنسِ مهربان» ویژه کودکان ۷ تا ۱۲ سال (نوخوان، نونگاه و نونهال) از ۱۵ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ در سالن باران اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان اجرا می‌شود.

نویسندگی این اثر را علی خاکبازان انجام داده و محسن میرزایی آن را کارگردانی کرده است. بازیگران این نمایش اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر کرمان هستند.

همچنین همزمان با هفته ملی کودک بخش‌ها و محورهای بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در نشستی که به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک از سوی انجمن علمی علوم تربیتی و انجمن فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شده بود، تشریح شد.

در این نشست علمی و تخصصی درباره فلسفه روز جهانی کودک و پاس‌داشت کودکی صحبت کردند و چالش‌های تربیت کودک پست مدرن و راهکارهای برون‌رفت از آن مطرح و تشریح شد.

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش سوم)

برگزاری نشست در کانون کرمانشاه

در استان کرمانشاه به مناسبت هفته‌ی ملی کودک، فروش محصولات در فروشگاه‌های کانون کرمانشاه شامل تخفیف شدند. برهمین اساس باتوجه به اینکه یک سال اخیر در شهر کرمانشاه دو شعبه از فروشگاه‌های محصولات کانون افتتاح و راه‌اندازی شده است، مدیرکل کانون استان به مناسبت هفته‌ی ملی کودک خرید از این فروشگاه‌ها را شامل تخفیف اعلام کرد.

همچنین در راستای برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک جشن باشکوه روز جهانی کودک در کانون کرمانشاه با حضور کودکان، اعضا، والدین، دانش‌آموزان، مربیان، مسئولان و جمعی از مردم کرمانشاه در پارک کودک واقع در خیام و در کنار مرکز شماره‌ی یک کانون استان برگزار شد .

در ادامه ویژه‌برنامه‌های مختلفی ازسوی کانون استان تهیه و اجرا شد که با استقبال مخاطبان همراه بود.

خوانش قرآن، اجرای برنامه‌های نمایشی ازسوی مجریان، قصه‌گویی کودک چهار ساله، اجرای سرود نمایش دو کاج، نقالی عضو کودک، خوانش پیام و عهدنامه‌ی روز جهانی کودک ازسوی کودکان، مسابقه، بازی، پذیرایی و اهدای جوایز و... از دیگر برنامه‌هایی بود که اجرا شد .

نشست محمد خیاط‌زنجانی مدیرکل کانون کرمانشاه با والدین کودکان از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در این استان بود.

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش سوم)

بازدید از کارخانه بازیافت در کانون کهگیلویه و بویراحمد

در استان کهگیلویه و بویراحمد مرکز فرهنگی هنری باشت در مدارس ابتدایی و راهنمایی روستای تلچگاه باشت با هدف آشنایی دانش‌آموزان با محیط زیست و اهمیت آن در زندگی ایستگاه نقاشی و قصه‌گویی برگزار کرد.

این برنامه با همکاری سازمان محیط زیست شهرستان باشت و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت آغاز هفته ملی کودک با شعار (کودک، صلح و امنیت و محیط زیست) در مدرسه ابتدایی و راهنمایی روستای تلچگاه شهرستان باشت برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه فعالیت‌های متنوعی چون قصه‌گویی، ایستگاه نقاشی با بیان رسالت کاری سازمان محیط زیست و هدف آشنایی دانش‌آموزان با محیط زیستی بهتر و شور و نشاط بین آنها اجرا شد.

همچنین هم‌زمان با هفته ملی کودک اعضای کانون پرورش فکری شهرستان بویراحمد مرکز ۲ یاسوج نیز از کارخانه بازیافت این شهر دیدن کردند.

این بازدید علمی با حضور اعضای فعال کانون پرورش فکری مرکز ۲ یاسوج و با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی از کارخانه بازیافت یاسوج برگزار شد و اعضای کانون از بخش‌های مختلف کارخانه بازید کردند.

کارشناسان این کارخانه ضمن تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست، از بازیافت ظروف پلاستیکی و چرخه تولید ظروف پلاستیکی برای اعضا صحبت کردند.

تبدیل و بازیافت زباله‌های پلاستیکی و تبدیل آن به الیاف، تهیه لباس، فرش و اسباب‌بازی از دیگر موارد مطرح شده ازسوی کارشناسان این کارخانه بود.

گفتنی است این بازدید در سومین روز از هفته ملی کودک که با نام کودک، مشارکت، آگاهی، شکوفایی نام‌گذاری شده بود، برگزار شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =