نمایش «نقل نغز گردآفرید» در سن پترزبورگ روسیه به روی صحنه رفت

نمایش «نقل نغز گردآفرید» به کارگردانی رحمت امینی در سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر بالتیک‌هاوس سن‌پترزبورگ به روی صحنه رفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «نقل نغز گردآفرید» از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری است که روز سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ در جشنواره بین‌المللی تئاتر بالتیک‌هاوس سن‌پترزبورگ روی صحنه رفت و مورد استقبال تماشاچیان حاضر در سالن قرار گرفت.

رحمت امینی درباره حضورش در این جشنواره گفت: بعد از اجرای این نمایش در روز ۲۵ مهر، کارگاه نقالی ایرانی از سوی بنده و فاطمه پرچگانی برگزار شد.

او ادامه داد: نمایش «نقل نغز گردآفرید» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است و در چند دوره از جشنواره‌های بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی به اجرا درآمده است.

این کارگردان توضیح داد: این اثر یک نقالی زنانه و ترکیبی از شکل سنتی و شکل صحنه‌ای نقالی است که سحر حق‌شناس به‌عنوان تک بازیگر در آن ایفای نقش می‌کند.

داستان این نمایش برگرفته از کتاب ارزشمند شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی است و با همراهی موسیقی، آواز و اشعاری از شاهنامه، حماسه‌آفرینی گردآفرید، جنگاور ایرانی در حمله دشمن به خاک ایران را روایت می‌کند.

فوزیه قره‌گوزلویی، نویسنده و فاطمه پرچکانی، مشاور بین‌الملل این نمایش هستند. جواد کاوندی در آواز و علی‌سینا رضانیا نیز در موسیقی همراه این طرح بودند.

سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر بالتیک‌هاوس در سن‌پترزبورگ روسیه در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =