قصه بستری آموزشی برای درس‌های بزرگ زندگی است

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: قصه می‌تواند یک بستر آموزش باشد تا بتوانیم درس‌های بزرگی به جامعه بدهیم و این آموزش در هر زمینه‌ای که باشد، می‌تواند آینده هر کشوری را به نحو شایسته‌ای ترسیم کند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، «احمد مرادی» در مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هرمزگان به اهمیت کتاب و قصه‌خوانی در حوزه کودکان و نوجوانان اشاره کرد که کودکان و نوجوانان از طریق قصه‌ها با تجربه‌های تلخ و شیرین آشنا می‌شوند و به واسطه تاثیرپذیری از قهرمان‌ها و شخصیت‌های قصه، قدرت فهم و بیان آنان تقویت می‌شود.

وی ادامه داد: با قصه می توان انتقاد کرد، تعریف و تمجید کرد یا گریاند و یا خندانید و این هنر را خداوند در وجود ما به ودیعه گذاشته و ما باید شکرگذار خداوند باشیم.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته‌های دور بستر درمان و دارو فراهم نبوده است پیشینیان ما با روایت قصه توانسته‌اند بیمار را از درد و رنج‌های روحی به آرامش جسمی و روحی برسانند. 

قصه بستری آموزشی برای درس‌های بزرگ زندگی است

مرادی اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم زندگی پیامبران و اقوام پیشین را با قصه روایت کرده و امروز مربیان، معلمان و والدین کودکان اراده کرده به گونه‌ای این نسل را تربیت کنند که این تربیت برای آنها یک آینده زیبا و درخشان باشد.

مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری هرمزگان از روز گذشته ۲۸ آبان در بخش‌های مختلف این جشنواره (آیینی سنتی، ملی، پدربزرگ و مادربزرگ، زبان اشاره، قصه‌های سردار سلیمانی، غزه و نیروی انتظامی)‌، در سینما کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر بندرعباس آغاز و تا شامگاه امروز ادامه دارد.

در بخش ملی مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون هرمزگان را مژده دستوری به عنوان ناظر، فاطمه غفاری سروستانی، آرزو حقیقی، سوسن حیاتی، اسدالله نوروزی و طلعت کمال زاده به عنوان داوران استانی آیین سنتی و زبان اشاره برعهده دارند. 

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال با رویکرد مردمی سازی قصه‌گویی و شعار «با قصه لبخند بسازیم» نام‌گذاری شده که مرحله بین‌المللی آن همزمان با شب یلدا در تهران برگزار می‌شود.

نگاه و زاویه دید جدید، امیدآفرینی، لبخند، ایمان و الهام‌آفرینی از رویکردهای ارزش‌گذاری قصه‌ها در این دوره از جشنواره به شمار می‌رود که در بخش‌های مدرن و کلاسیک، آیینی سنتی، زبان اشاره، ۹۰ ثانیه‌ای و بین‌المللی درحال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =