کارگروهی برای پرورش ایده فیلم در المپیاد فیلمسازی موثر است

برگزیده المپیاد فیلمسازی گفت: کارگروهی برای پرورش ایده فیلم در المپیاد فیلمسازی بسیار موثر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  اصفهان ، سحر خانی نوجوان ۱۷ ساله‌ای است که در دوره‌های چهارم و پنجم المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران شرکت کرده و با سه اثر، وارد رقابت اصلی المپیادی‌ها شده است؛ او در مرحله ایده گروهی دو مدال برنز این المپیاد را کسب کرده و با دو ایده به نام‌های «ایستگاه» و «نابغه» شرکت داشته است. سحر همچنین انیمیشن «فروتلند» را هم در المپیاد شرکت داده است.

این برگزیده المپیاد فیلمسازی نوجوانان می‌گوید: ایستگاه، اولین تجربه ایده پردازی و فروتلند، اولین تجربه انیمیشن‌سازی من بود. در واقع با ایستگاه به المپیاد وارد شدم. این ایده در مورد یک ایستگاه اتوبوس در زمان شیوع بیماری کرونا بود، براساس این ایده، آدم‌های مختلفی در ایستگاه نشسته‌اند که ناگهان صدای سرفه می‌آید و چون همه در حال و هوای کرونا هستند می‌ترسند اما در آخر مشخص می‌شود که این فقط صدای پیامک یک گوشی تلفن همراه بوده است.

او درباره ایده نابغه هم می‌گوید: نابغه درباره یک پسربچه بود که در کلاس همه او را مسخره می‌کردند، معلم هم او را تحقیر می‌کرد ولی با ورود معلم جدید و رفتار درست او، اوضاع برایش متفاوت می‌شود، اعتماد به نفسش بالا می‌رود و در آینده تبدیل به یک پزشک جراح معروف می‌شود.

خانی داستان انیمیشن فروتلند را اینچنین شرح می‌دهد: فروتلند درباره یک شهر میوه‌ای بود که کرونا با ورود به آن شهر اتفاقاتی را رقم زد تا اینکه شهر میوه‌ای با ورود چند غریبه بالاخره نجات پیدا کرد. این انیمیشن را من به وسیله روش استاپ موشن در خانه کار کردم.

او درباره ورودش به المپیاد می‌گوید: از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خمینی شهر با المپیاد فیلمسازی آشنا شدم. تقریباً تمام دوران کودکی و نوجوانی من در همین کانون گذشت و اینجا بود که علاقه‌ام به سینما و بازیگری شکوفا شد. البته از استعداد و علاقه درونی خودم هم نمی‌شود گذشت.

این نوجوان فیلمساز معتقد است اثری در المپیاد برگزیده می‌شود که ایده‌اش از دل مردم و اجتماع بیرون آمده باشد. او می‌گوید: گاهی یک تلنگر کوچک برای ساخت ایده‌های ناب کافی است. شاید ایده‌های من علاوه بر سادگی، برگرفته از همان جرقه‌ای بود که باید زده می‌شد و به خاطر همین برگزیده شد. البته حال و هوای کرونا و ایده‌های جالبی که از دلش بیرون می‌آمد، برای ایده پردازی بسیار به من کمک کرد.

حضور در کارگاه‌های فیلمسازی تجربه‌ای جالب برای سحر بوده است که درباره‌اش اینگونه توضیح می‌دهد: در دوران کرونا که همه چیز رنگ و بوی خاکستری به خود گرفته بود حضور در المپیاد و کارگاه‌ها و دیدن اساتید و صحبت کردن با تک تک آن‌ها توانست تغییری در زندگی من باشد. اینکه در کنارهم به یک نظریه کلی می‌رسیدیم و با همفکری یک ایده را پرورش می‌دادیم خیلی لذت بخش بود.

او ادامه می‌دهد:  مربی‌های حرفه‌ای با توصیه‌های عالی ما را به سمت درست‌تری برای پردازش ایده راهنمایی می‌کردند و در مجموع، ما همفکری و کار گروهی را در المپیاد به خوبی یاد گرفتیم و این موضوع از تجربه‌های ماندگار من است.

سحر به نکته جالبی درباره سینما اشاره می‌کند و می‌گوید: به نظر من سینما و بازیگری دنیایی است که به راحتی می‌توانم در آن بخندم، گاهی خودم و گاهی کسی دیگر در دنیایی دیگر باشم و گاهی شخصیتی خیالی بسازم که از دل همین ایده‌های کوچک دور ما به وجود می‌آید.

او در پایان بیان می‌کند: در آخر، از عامل اصلی موفقیت‌های زندگی‌ام یعنی مادرم که همیشه در کنار پدر عزیزم حامی من بودند و در هر راهی که قدم گذاشتم من را پشتیبانی کردند و همچنین از همه مربیان عزیزی که به رشد من کمک کردند تشکر می‌کنم.

هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در دو بخش طراحی داستان و فیلم‌سازی با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان برای نوجوان‌های ۱۲ تا ۱۷ ساله در زمستان پیش رو برگزار می‌شود.

کارگروهی برای پرورش ایده فیلم در المپیاد فیلمسازی موثر است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =