عروسک یکی از راه‌های مناسب برای معرفی کتاب به کودکان است

مسئول مرکز شماره سه بندرعباس در بیان راهکارهای اثرگذار کتابخوانی، استفاده از ابزارهای ساده مانند عروسک را یکی از راه‌های مناسب برای معرفی کتاب به کودکان دانست.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، راضیه سلیمانی در کارگاه «معرفی کتاب خلاق ویژه کودکان و مادران» که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مرکز شماره سه بندرعباس برگزار شد، گفت: اگر خواندن در حضور کودکان باشد، به طور یقین در کتابخوان کردن کودکانمان نیز موثر خواهد بود.

وی افزود: ما والدین گاهی ساعت‌ها وقت خود را در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها هدر می‌دهیم بدون آنکه چیزی به دست آوریم در صورتی که می‌توان مقداری از این زمان را به خواندن کتاب اختصاص داد و به آگاهی و دانش خود اضافه کرد.  

معرفی کتاب «موش سر به هوا»  با استفاده از عروسک‌های انگشتی 

مسئول مرکز شماره سه بندرعباس بیان کرد: در این کارگاه خدیجه حاجی‌زاده مربی ادبی مرکز به معرفی کتاب «موش سر به هوا» نوشته فرهاد حسن‌زاده با استفاده از عروسک‌های انگشتی شخصیت‌ها پرداخت.

سلیمانی بیان داشت: سپس عضو و مادر یک کتاب انتخاب و با استفاده از ابزار موجود عروسک انگشتی شخصیت اصلی کتاب را درست کردند.

به گفته وی؛ در پایان این کارگاه آموزشی اعضا کتاب مورد نظر خود مانند «ماهی رنگین کمان»، «کرم سه نقطه»، «قورباغه چاه نشین»، «آدم کوچولوی گرسنه» و «دعای موش کوچولو» را با استفاده از عروسک انگشتی که درست کرده بودند، به حاضرین معرفی کردند.

 هفته کتاب در مرکز فراگیر بندرعباس/ تجلیل از اعضای کتابخوان

مسئول مرکز شماره سه بندرعباس از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در مرکز فراگیر به بازدید ۴۰۰ نفر کودک  دانش آموز (۴ دبستان ابتدایی و ۲ پیش دبستانی ) اشاره کرد و افزود: در این بازدیدها دانش‌آموزان ضمن آشنایی با  کتابخانه تخصصی فراگیر کانون از فعالیت‌هایی مانند قصه‌گویی، بازی و سرگرمی، معرفی کتاب و نمایش فیلم و نمایش عروسکی استفاده کردند.

سلیمانی با اشاره به تجلیل از اعضای کتابخوان در این هفته گفت: در این هفته از «آریانا زارع، ابریشم فضلی اصل، ملیکا زارعی، معصومه صادقی و کیمیا تکبیری» به عنوان اعضای کتابخوان تجلیل شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =