کشف و پرورش استعدادها، مهم‌ترین عرصه فعالیتی کانون‌/ توانایی‌های نهفته مخاطبان شکوفا شود

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری همزمان با اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان، با کارشناسان و کارشناسان مسئول ادبی سراسر کشور دیدار و گفت‌وگو کرد و از نزدیک با دغدغه‌های آن‌ها آشناشد.

به‌گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح معاون در ابتدای این نشست گفت: استعدادیابی کودکان و نوجوانان به مجموعه فعالیت‌ها و اقدام‌هایی گفته می‌شود که شامل کشف و شناسایی توانایی‌های نهفته برای شکوفایی و تبدیل آن‌ها به مهارت‌های کارآمد است. این کار علاوه بر ایجاد حس رضایت‌مندی خود کودک و نوجوان، باعث بهره‌وری استعداد آن‌ها برای جامعه نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه کانون‌ها باید در این مقطع زمانی فارغ از رفتارهای کلیشه‌ای تصمیم‌های درست اتخاذ کنند، خاطرنشان کرد: وظیفه کانونی‌ها کشف استعداد و پرورش آن در زمینه رشد کودکان و نوجوانان است همان‌طور که در اساس‌نامه کانون چنین چیزی آمده است. باید تمرکز بیش‌تری روی کشف استعدادها داشته ‌باشیم.

فلاح، با اشاره به لزوم ترسیم مسیر توسعه فردی و پیشرفت و فراهم‌سازی شرایط رشد کودک و نوجوان افزود: نیروی انسانی، مهم‌ترین سرمایه هر کشور است و ما برای تربیت نیروی انسانی از اکنون نیازمند ریل‌گذاری هستیم.

کشف و پرورش استعدادها، مهم‌ترین عرصه فعالیتی کانون‌/ توانایی‌های نهفته مخاطبان شکوفا شود

نسل آینده شاعران و فعالان ادبی کشور در کانون‌ها تربیت ‌شوند

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه صحبت‌هایش گفت: ما باید نسل آینده شاعران و فعالان ادبی را در مراکز فرهنگی هنری کانون تربیت ‌کنیم و هرگونه کوتاهی در این کار باعث‌ می‌شود که در آینده دچار خسران شویم.

وی استعدادیابی را از جمله اهداف برگزاری این اردو برشمرد و تصریح کرد: قرار است با برنامه‌ریزی در کانال‌های تخصصی کودک و نوجوان، برگزیده‌ها از سوی مربیان کانون‌ شناسایی شوند؛ البته ما متولی همه کودکان و نوجوانان مستعد هستیم و باید استعدادهای برتر استان‌ها شناسایی شوند.

کشف و پرورش استعدادها، مهم‌ترین عرصه فعالیتی کانون‌/ توانایی‌های نهفته مخاطبان شکوفا شود

لزوم داشتن بانک اطلاعاتی از استعدادهای برتر

فلاح، با بیان اینکه استعدادیابی یکی از مهم‌ترین اقدام‌هایی است، که می‌توان برای شکوفایی نسل کودک و نوجوان و بهره‌وری بهینه از نیروی انسانی انجام داد، افزود: کودکان و نوجوانان هر کدام در زمینه‌ای استعداد و خلاقیت دارند که باید با شناسایی استعداد آنان، برای شکوفایی‌شان گام برداشت.

وی افزود: پیشنهاد من به کارشناسان و مربیان ادبی این است که در استان‌ها همایش‌های ۲ تا ۳ روزه ادبی برگزار ‌کرده و کودکان و نوجوانان مستعد را در این دوره‌ها شناسایی کنند، البته به عقیده من مربیان کانون‌ باید یک بانک اطلاعاتی از استعدادهای برتر استان خودشان داشته ‌باشند.

کشف و پرورش استعدادها، مهم‌ترین عرصه فعالیتی کانون‌/ توانایی‌های نهفته مخاطبان شکوفا شود

تلاش‌های کودکان و نوجوانان را تحسین کنید

فلاح گفت: توصیه من به مربیان کانون این است که به والدین تاکید کنند، که درصورت کشف استعداد ناب فرزندان در یک زمینه خاص استعداد نابی دارند و با مشاهده تلاش آنان، اهمیت و ارزش سخت‌کوشی و پیشرفت آن‌ها را بشناسند و مسیر رشد این کودکان و نوجوانان را با کمک مربیان پرورشی فراهم کنند.

وی اضافه ‌کرد: چون مقصد نهایی بنده و همه همکارانم در این حوزه، شناسایی استعدادهای بالقوه کودکان جامعه هدف و به بالفعل در آوردن ظرفیت‌های آن‌ها است در این راستا تمام توان خود را به کار می‌بریم.

او هم‌چنین با آگاهی افزون‌تر از خواسته‌های کارشناسان مسئول، کارشناسان و مربیان ادبی حاضر در آیین افتتاحیه اردوی افتتاحیه باشگاه رویش‌ استعدادهای ادبی نوجوان، به تشریح اقدام‌های کانون برای ایجاد فرصت‌های معیشتی و شعلی همکاران پرداخت.

این اردو، از یکم تا سوم آذر سال ۱۴۰۲ در دهکده ساحلی بندر انزلی استان گیلان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =