قصه‌گویی ابزاری موثر در شناساندن فرهنگ و تاریخ کشور است

رحمانی، هنرمند و بازیگر اصفهانی گفت: قصه‌گویی می‌تواند در زمینه تربیت، آموزش و فهم مسائل مختلف و تاریخ و فرهنگ ایران برای کودکان موثر باشد.

به گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی رحمانی با اشاره به فعالیت خود در زمینه کودک اظهار کرد: به مدت ۶ ماه است که به عنوان مربی مسئول کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در استان اصفهان، بازنشسته شده‌ام و در این مدت زمان کارهای بسیاری مانند موسیقی، تئاتر، اجرا و... را انجام دادم و در چند سال اخیر به عنوان شخصیت «بابا رحمان» که یک پیرمرد اصفهانی است در برنامه‌های مختلف اجرا داشتم.

وی با اشاره به شخصیت «بابا رحمان» تصریح کرد: این شخصیت یک پیرمرد اصفهانی است که مربی کانون پرورش و فکری است و عاشق کودکان و قصه‌گویی است و در هر جایی که شادی و نشاط برای کودکان وجود دارد، سعی می‌کند حضور داشته باشد و با حضور خود شور و شوق را برای کودکان دوچندان کند و به صورت غیرمستقیم نکات تربیتی را بیان کند.

این هنرمند و بازیگر با اشاره به اهمیت قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان عنوان کرد: تمام والدین باید به این نتیجه برسند که فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به‌ویژه قصه‌گویی تا چه میزان می‌تواند در زمینه تربیت، آموزش و فهم مسائل مختلف و تاریخ و فرهنگ ایران موثر است و در این زمینه هم تلاش مربیان و هم مسئولان کانون را می‌طلبد.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های مختلف با حضور والدین و همت مدارس در راستای سوق دادن کودکان به سمت کانون می‌تواند بسیار موثر باشد تا کودکان نیز از فعالیت‌های کانون بهره‌مند شوند.

رحمانی با بیان اینکه حمایت‌های بیشتری از کانون پرورش فکری باید انجام شود، افزود: حضور پررنگ کودکان در این جشنواره بیانگر استعداد و توانایی این نسل است و باید مسئولان حمایت‌های لازم را برای رشد و پرورش این استعدادها داشته باشند.

وی در پایان گفت: یکی از بهترین مکان‌ها برای آموزش و پرورش استعدادهای کودکان کانون است و اهمیت این نهاد را نباید نادیده گرفت.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال با رویکرد مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شعار «با قصه لبخند بسازیم» هم‌زمان با شب یلدا از ۲۷ تا ۳۰ آذر در یزد برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =