جشنواره‌های بین‌المللی ارتباطات میان فرهنگی را گسترش می‌دهند

قصه‌گوی هندی ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی گفت: قصه‌گویی جز رسوم گذشتگان ما بوده است اما با پیشرفت فناوری و سرگرمی مردم به موبایل و فضای مجازی، این سنت در حال فراموشی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «سیده‌زینب فاطیما» در رابطه با شرکت در جشنواره قصه‌گویی گفت: با توجه به اینکه برگزاری این رویداد به صورت جهانی اطلاع‌رسانی شده بود، پوستر جشنواره را به صورت مجازی دیدم و از اینکه به صورت مختصر با عنوان جشنوارا (شرکت کنید) ترجمه شده بود، علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره ایرانی شدم و بعد از پیگیری در سامانه ثبت‌نام خود را انجام دادم.

این قصه‌گوی هندی مسلمان ادامه داد: من دوره‌های قصه‌گویی را در هند نزد خانم دیپاکی ران گذراندم که خودشان نیز در این جشنواره شرکت کرده و اجرا دارند.

وی در رابطه با قصه خود گفت: نام قصه من «رحمت» است که به قطره باران اشاره می‌کند که دوست دارد به اقیانوس بپیوندد و در طول سفر خود از آسمان به اقیانوس کسانی را می‌بیند که به آن‌ها کمک می‌کند و جریان‌هایی برایش اتفاق می‌افتد و در پایان به اقیانوس می‌رسد.

فاطیما در ادامه گفت: من و خانواده به کتاب‌خوانی علاقه زیادی داریم و این قصه را از کتابی که نویسنده آن هندی بود و برای پسرم خریده بودم وام گرفتم.

جشنواره‌های بین‌المللی ارتباطات میان فرهنگی را گسترش می‌دهند

وی افزود: از پنج سال پیش تلاش کردم برای زیارت به ایران بیایم ولی چون شرایط مناسب نبود موفق نشدم و اکنون که در ایران و استان یزد، پایتخت قصه گویی ایران حضور دارم بسیار خوشحال هستم.

سیده‌زینب فاطیما در رابطه با جشنواره گفت: برنامه‌های جشنواره را دوست دارم و به نظرم باید اینچنین رقابت‌هایی در هند نیز صورت بگیرد، معتقدم این جشنواره‌ها به معرفی و ماندگاری فرهنگ ایرانیان کمک می‌کند.

این شرکت کننده افزود: قصه‌گویی جز رسوم گذشتگان ما بوده است ولی با توجه به اینکه در هند نیز به مانند دنیا، سرگرمی انسان‌ها موبایل و فضای مجازی شده است کم کم سنت قصه گویی در حال فراموشی است.

«همایون همدانی» مسئول کمیته امور بین‌الملل جشنواره قصه‌گویی و مترجم این قصه‌گوی هندی گفت: ۲۳ شرکت کننده از ۱۳ کشور دنیا به صورت مجازی و حضوری در این جشنواره به رقابت می‌پردازند.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور ۵۶ قصه‌گو به میزبانی استان یزد از ۲۷ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ در یزد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =